ARAVAH ON SHABBOS (Yerushalmi Halachah 4 Daf 19a)
משנה כמעשהו בחול כך מעשהו בשבת אלא שהיו מלקטין אותה מערב שבת מניחין אותן בגיגיות של זהב כדי שלא יכמושו
(Mishnah): On Shabbos, they performed the Aravah service in the same way that they performed it on a weekday, except that they would pick them before Shabbos and place them in golden barrels to prevent them from withering.
רבי יוחנן בן ברוקה אומר חריות של דקל היו מלקטין וחובטין על גבי המזבח
R. Yochanan ben Beroka: They would gather palm branches (rather than Aravah branches) and beat them on the Mizbeach.
ואותו היום היה נקרא יום חיבוט חריות
That day (7th day of Sukos) was called 'The Day of Beating Branches'.
מיד התינוקות שומטין את לולביהן ואוכלין אתרוגיהן
The adults would snatch the Lulavs and eat the Esrogs of the children.
גמרא לא אמר אלא קטן הא גדול לא
(Gemara): This Mishnah only allows a child but not an adult to eat the Esrog.
לא כן אמר רב אבינא בשם רב אתרוג שנפסל ביום טוב הראשון מותר לאוכלו
Question: Did R. Avina not quote Rav as saying that an Esrog that became disqualified on the first day of Yom Tov may be eaten?
אמר רבי יוסה תמן הוא אינו ראוי לצאת בו אחרים ראויין לצאת בו ברם הכא לא הוא ולא אחרים יוצאין בו
Answer (R. Yosa): In our Mishnah, this person can no longer use it (as he has already fulfilled his obligation), but others can use it, so it is still Muktzah (set aside for the Mitzvah); R. Avina was discussing a case when nobody can use it (as it has become disqualified, so it is no longer Muktzah).