סנהדרין דף ס"ד ע"א א
כיצד נדרש ההבדל בין הנצמדים לבעל פעור ולהבדיל הדבקים בה'?
| הנצמדים לבעל פעור | הדבקים בה' אלקיכם | |
| לרבי יהודה שלא דרש לשבח | כצמיד פתיל המרוח שעוה | כתמרות שדבוקות ואינן דבוקות |
| למתניתא שדרשה לשבח | כצמיד רופף על יד אשה | דבוק יפה יפה |
המעביר בנו באש כדלהלן האם חייב?
| העביר לשאר ע"ז | העביר למולך עראי | העביר למולך קבוע | |
| לתנא קמא | חייב | חייב | חייב |
| לר' אלעזר בר' שמעון | פטור | לאביי: חייב לרבא: פטור |
חייב |
| לר' חנינא בן אנטיגנוס | פטור | חייב | חייב |
סנהדרין דף ס"ד ע"ב א
המעביר למולך כדלהלן האם חייב?
| בהעביר זרעו (אפי' זרע פסול) | בהעביר את עצמו | |
| לתנא קמא | חייב | פטור |
| לר' אלעזר בר' שמעון | חייב | חייב |
איזה שלש כריתות נאמרו בע"ז לתנאים דלהלן? [תד"ה שלש].
| כרת א' - ע"ז כדרכה | כרת ב' - ע"ז שלא כדרכה | כרת ג' - למולך | |
| לתנא דברייתא | והכרתי אותו (ויקרא כ' ג') | והכרתי אותו (שם פסוק ה') | דבר ה' בזה הכרת תכרת (במדבר ט"ו ל"א) |
| לרבי | והכרתי אותו (ויקרא כ' ג') | והכרתי אותו (שם פסוק ה') | כרת דמולך דאחרי מות (ויקרא י"ח כ"ט) |
לתנאים דלהלן, מה דרשינן מהכריתות דלהלן?
| הכרת (במדבר ט"ו ל"א) | תכרת (שם) | ונכרתה (שם פסוק ל') | |
| לר' עקיבא | בעולם הזה | בעולם הבא | למגדף - שהוא מברך את ה' |
| לר' ישמעאל | בעולם הבא | כלשון בני אדם | בעולם הזה [1] |
-------------------------------------------------
[1] דס"ל שנכרתה האמור במגדף - מיירי בע"ז, וכגון משורר לע"ז, וא"כ יש לו ג' כרת בע"ז.
-------------------------------------------------

