1)

THE SOURCE THAT ONE GETS ONLY ONE PUNISHMENT (Yerushalmi Perek 3 Halachah 1 Daf 16b)

נתן בר הושעיה אמר כאן בנערה וכאן בבוגרת

(a)

Answer #2 (Nasan bar Hoshayah, to the contradiction between our Mishnah and the Mishnah in Makos, on Amud A): Here [our Mishnah] discusses a Na'arah. There (the Mishnah in Makos) discusses a Bogeres;

נערה יש לה קנס ואין לה מכות בוגרת יש לה מכות ואין לה קנס ואין לה בושת ופגם

1.

A Na'arah has a fine, and there are no lashes for her. A Bogeres has lashes, but she has no fine, and no Boshes and Pegam.

רבנין דקסרין אמרין תיפתר (שהפיתתו) [צ"ל שפיתתה - קרבן העדה] שמחלה לו

(b)

Answer #3 (Rabanan of Kisarin): The case [that he is lashed is when], he enticed her, until she pardoned to him Boshes and Pegam.

וסבר נתן בר הושעיה במקום מכות ותשלומין משלם ואינו לוקה

1.

Nasan bar Hoshayah holds that in a case of lashes and money, he pays and he is not lashed.

וילקה וישלם

(c)

Question: He should be lashed and pay!

כדי רשעתו משום רשעה אחת אתה מחייבו ואי אתה מחייבו משום שתי רשעיות

(d)

Answer: "Kedei Rish'aso" - you obligate him for one evil. You do not obligate him for two evils.

וישלם ולא ילקה כעדים זוממין כמה דתימר תמן בעדים זוממין משלמין ואין לוקין וכא משלם ואינו לוקה

(e)

Question: He should pay and not be lashed, like Edim Zomemin! Just like you say there that Edim Zomemin pay and are lashed, here he should pay and not be lashed!

אמר רבי יונה טעמא דרבי נתן בר הושעיה כדי רשעתו את שמכותיו יוצאות כדי רשעתו יצא זה שאומרים לו עמוד ושלם

(f)

Answer (R. Yonah): R. Nasan bar Hoshayah expound Kedei Rish'aso - [it says "v'Hipilu ha'Shofet v'Hikahu"] one whose lashes fulfill [all the punishment due for] his evil. It excludes this one, that we tell him 'go pay.'