PEOPLE WITH NO SHARE IN THE WORLD TO COME (Yerushalmi Halachah 1 Daf 48b)
משנה כל ישראל יש להן חלק לעולם הבא
(Mishnah): Every Yisrael has a share in the world to come - "v'Amcha Kulam Tzadikim l'Olam Yirshu Aretz";
ואילו שאין להם חלק לעולם הבא
The following have no share in the world to come -
האומר אין תחיית המים מן התורה ואין תורה מן השמים ואפיקורוס
One who says that the Torah does not teach that there is a world to come, or that Hash-m did not give the Torah, or an Apikorus;
רבי עקיבה אומר [דף מט עמוד א] אף הקורא בספרים החיצונים
R. Akiva says, even one who reads foreign books (this will be explained).
והלוחש על המכה ואומר כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך
One who whispers "Kol ha'Machalah... Lo Asim Alecha Ki Ani Hash-m Rofe'echa" over a wound.
אבא שאול אומר אף ההוגה את השם באותיותיו:
Aba Sha'ul says, even one who pronounces Hash-m's name with its letters (like it is written).
גמרא הוסיפו עליהן הפורק עול והמפיר ברית והמגלה פנים בתורה אין להן חלק לעולם הבא.
(Gemara): They added to them - one who casts of the yoke [of Shamayim], one who annuls Bris Milah, and one who is Megaleh Panim b'Torah, he has no share in the world to come. (These will be explained.)
הפורק עול זה שהוא אומר יש תורה ואינו סופנה
One who casts of the yoke - he says "there is Torah", but he does not consider it [important];
המיפר ברית זה שהוא מושך לו ערלה
One who annuls Bris is one who [was circumcised, but] pulls the skin to make himself appear uncircumcised;
המגלה פנים בתורה זה שהוא אומר לא ניתנה תורה מן השמים.
Opinion #1: One who is Megaleh Panim b'Torah - he says that Torah was not given from Shamayim.