1)

WHEN WITNESSES CANNOT MODIFY WHAT THEY SIGNED (Yerushalmi Perek 2 Halachah 3 Daf 11a)

הן אומרים כתב ידינו הוא ואחרים אומרים כתב ידן הוא תני ר' חייה לא מעלין ולא מורידין

(a)

If they say 'these are our signatures, and others say 'these are their signatures', R. Chiyah taught that they cannot add or detract [from their testimony].

א"ר יוסי מתניתא אמרה כן אם יש עדים שהוא כתב ידן או שהיה כתב ידן יוצא ממקום אחר אינן נאמנין

(b)

Support (R. Yosi - Mishnah): If there are witnesses [who testify] that these are their signatures, or if their signatures are available elsewhere (a validated document that they signed), they are not believed.

הן אומרים כתב ידינו הוא ואחרים אומרים אינו כתב ידם אמר ר' מנא נעשה כשטר שנקרא עליו ערער

(c)

If they say that these are their signatures, and others say that these are not their signatures - R. Mana says, this is like a contested document. (We do not tear it, but one may not collect with it.)

א"ר אסי ובלבד בשטר שנקרא עליו ערער ונתקיים בב"ד

(d)

(R. Asi): (Our Mishnah said that if their signatures are available elsewhere, they are not believed.) This is only if [we have their signatures on] a document that was contested and validated in Beis Din.

[דף יא עמוד ב] רבי לעזר אמר לא נתקיים בבית דין

(e)

(R. Lazar): [It is even if it was not contested, and - SEFER NIR] it was not validated in Beis Din.

אמר רבי אילא טעמא דר' לעזר כיון שהוחזקו העדים להיות חתומין בשטר כמי שנחקרה עדותן בבית דין

(f)

(R. Ila): R. Lazar's reason is, since the witnesses were established to be signed on the document, it is as if the testimony was investigated in Beis Din.