שלום,
א) רש״י יח. ד״ה פטור מקריאת שמע - משום דעוסק במצוה
צריך עיון מדוע לא פירש כן בתחילת הברייתא.
ב) רש״י יח:
אלמא ידעי - מה שעושין שידעה זו שזו ׳גוססת׳ ונטויה למות
צ״ב, מנ״ל לרש״י שהיתה גוססת?
החותם בכבוד רב,
דב״ש
לייקווד
א) כך דרכו של רש"י המורה הגדול, כפי שכבר ראינו בעבר, לא לפרש הכל מיד בתחילה אלא להשאיר פירוש למקום שהגמרא מרחיבה בו. כך הדברים יותר קליטים ומועילים ללומד.
ב) שהרי המתים אינם נביאים, ורוב חולים לחיים ורוב גוססים למיתה, על כן הסתמכה על הרוב.
יוסי בן ארזה