איך אביי ורבא ושאר האמוראין חולקין על תנאים כרבי? שכמ"ה
אהרן ברכה
מילנו, איטליה
נראה שהרגיש בזה הרשב"ם במה שפירש ד"ה "ה"ג משל דר' חנני'" שאביי ורבא סוברים כרב. כנראה שרצה לומר שרב תנא הוא ופליג על רבי שאמר משום ר' יהושע בן חנני'.
כל טוב,
יעקב מנטרוז
התרוץ הזה מכוון רק לרב שיש אפשרות לומר דנחשב כתנא. בודאי א"א לומר זו גבי שמואל ושאר אמוראים שאולם חולקים על רבי.
נכון שהתירוץ שלי מיישב רק האמוראים האלו אליבא דרב. ואפשר שמשמעות הגמ' היא שכל האמוראים האלו אמרו דיעתם לפני שידעו ממה ששלח רבי. וכן משמע קצת מהגמ' שרק אחר כל המחלוקת הזה שלח אבוה דשמואל לרבי ילמדנו רבנו וכו'. אי נמי שלא ידעו מתשובתו.
בברכת התורה,
יעקב מנטרוז