א) לר' יוחנן דמתני חדא מה"ת וגם לעשות וגם לכפר ליו"כ - מה המקור מדרבנן לפרישה לפרה?
ב) למדנו פרישה ממילואים מלעשות לכפר. וריש לקיש מקשה לר' יוחנן שלא ניתן ללמוד ממילואים שהרי כל הכתוב בהן מעכב בהן ובי"כ לא מעכב פרישה לכהן אחר שממנים. ור"ל מסביר שהוא בעצמו לומד מסיני.
אם הוא לומד פרישה מסינה - מה בכלל לומדים מלעשות לכפר?
ברוך ד. קאופמן, ישראל
א) לפי ריו"ח [שלא בדעת רבי ישמעאל] דין הפרישה בפרה הוא מעלה בעלמא. וכן נקט רש"י בסוכה כא.
ב) יש לפרש כמש"כ רש"י בפירוש החומש, צוה ה' לעשות לכפר עליכם - כל שבעת הימים.
בברכה. יוסי בן ארזה