HOW WE RULE (Yerushalmi Perek 2 Halachah 6 Daf 11a)
[דף ח עמוד ב (עוז והדר)] רב ירמיה בשם רב הלכה כר' מאיר בתמה וכר' יודה בהעדאה
(R. Yirmeyah citing Rav): The Halachah follows R. Meir regarding a Tam, and it follows R. Yehudah regarding becoming Mu'ad;
דתני שור שנגח שלשה פעמים ביום אחד אינו מועד
(Beraisa): If an ox gored three times in one day, it is not Mu'ad;
ומה תלמוד לומר מתמול שלשום אלא שאם חזר בו שלשה ימים זה אחר זה אינו נידון אלא כתם.
Why does it say "mi'Tmol Shilshom''? If it ceased for three days, one after the other, it is judged only like a Tam.
Note: It seems that the question is based on Rava (Bavli 23b), who expounds three days from Temol, Shilshom, v'Lo Yishmerenu. We ask what we learn from the prefix Mem in mi'Tmol, and answer that this alludes to three days to return to be Tam.
הוינן סברין מימר הלכה כרב (הונא) [צ''ל יוסי - מהר''א פולדא] [דף יא עמוד ב] דו אמר מעין שניהם
Assumption: We thought that to say the Halachah follows R. Yosi, who said like both of them (like R. Meir about returning to be Tam, and like R. Yehudah about becoming Mu'ad;
אתא רב ירמיה בשם רב הלכה כרבי מאיר בתמה וכר' יודה בהועדה:
Confirmation (R. Yirmeyah citing Rav): The Halachah follows R. Meir regarding a Tam, and it follows R. Yehudah regarding becoming Mu'ad.