More Discussions for this daf
1. Pouring wine on the Mizbeach 2. Meifis Mursa 3. Davar she'Eino Miskavein, Melachah she'Einah Tzerichah l'Gufah, Misaseik
4. Pesik Reisha 5. Hatayah 6. Hatiyah
7. Be'ilah Rishonah 8. TOSFOS about Hoshana 9. Tosfos
10. A Chasan being Patur from Keri'as Shema 11. Pirtzah Dechukah 12. Kelayim b'Tzitzis
13. הקדמת נישואין לאבל מחמת אונס 14. שיטת שמואל לענין בעילה ראשונה בשבת 15. מי איכא הוראה לאיסור
16. פירצה דחוקה
דיונים על הדף - כתובות ו

אסף שאל:

כתובות ו. ולנהרדעי מאי קאמר שמואל מותר ליכנס בפירצה דחוקה, והא מותר ליכנס אפילו בפירצה שאינה דחוקה!

אסף

הכולל משיב:

איני מבין השאלה. החידוש שאפילו בדחוקה מותר אעפ"י שמפיל צרורות.

בברכה

יוסי בן ארזה

אסף שאל:

כלומר הרי נהרדעי אומרים ששמואל שרי להיכנס אפילו כשהפתח סגור אם כן למה שמואל צריך לומר שמותר להיכנס בפירצה דחוקה הרי אם אפשר לפתוח פתח לגמרי אז כל שכן שמותר כשהפירצה דחוקה עכשיו אם שמואל אומר שמותר להיכנס בפירצה דחוקה משמע דוקא בדחוקה ולא כשהפתח סגור וקשיא לנהרדעי דאמרי שמואל שרי

הכולל משיב:

כנראה שמואל דיבר על פירצה ממש (וכן מדויק מלשון רש"י), הלכך אף למי שאוסר ביאה ראשונה בבתולה, מודה בביאה שניה כשם שמותר להיכנס בפירצה דחוקה.

יב"א

אסף שאל:

לא הבנתי... מה הכוונה ששמואל דיבר על פירצה ממש. נהרדעי אמרי שמואל שרי ביאה ראשונה, והרי שמואל אמר שמותר להיכנס לפירצה דחוקה, ומשמע מדבריו דוקא פירצה דחוקה אבל ביאה ראשונה לא.

הכולל משיב:

כוונתי היתה ששמואל דיבר על פירצה ממש בבנין, שזה ודאי אין מותר אלא כשהפירצה קיימת ורק משיר בה צרורות, ולא עשיית פירצה מלכתחילה.

יב"א