זבחים דף י"ט ע"א א
האם יש ייתור בגדים שלא במקום בגדי כהונה [1]?
בגמי | בצלצול קטן | בבגד שלוש על שלוש | |
לר' יהודה בריה דר"ח | אין | יש | יש |
לר' יוחנן | אין | אין [2] | ללישנא קמא: אין ללישנא בתרא: יש |
לרבא | אין | יש [3] | יש |
זבחים דף י"ט ע"ב א
באופנים דלהלן, כשקידש ידיו ורגליו, האם צריך לחזור ולקדש?
כשקידש ביום ועובד גם בלילה | כשקידש בלילה ועובד גם ביום | |
לרבי | אין צריך | צריך [4] |
לר' אלעזר בר' שמעון | אין צריך | אין צריך [5] |
כשכהן גדול מקדש ידיו ורגליו בין בגד לבגד, מתי הוא מקדש? [רש"י ד"ה הכל].
כשבא לפשוט את בגדו | כשבא ללבוש בגד אחר | |
לרבנן | מקדש ואח"כ פושט | לובש ואח"כ מקדש |
לר' מאיר | פושט ואח"כ מקדש | לובש ואח"כ מקדש |
[1] אולם במקום בגדים אפי' נימא אחת חוצצת - ופסול - בלא הדין של ייתור בגדים, [ואם הוא על הבגד באופן שאינו חוצץ, נראה שלא יפסול עד שיהיה בגד, והיינו שלוש על שלוש].
[2] ומבואר ברש"י בד"ה לימא פליג, שבר' יוחנן אפי' ללישנא בתרא [שאמר ר"י כמו רבא] א"א לומר שמודה בצלצול קטן שיש בו ייתור בגדים [כמו שאמרינן ברבא], דודאי ר' יוחנן בא לחלוק על רב יהודה.
[3] כן העמידה הגמ' שרבא לא פליג על רב יהודה, ומה שהזכיר דוקא שלוש, היינו בסתם חתיכת בד, אבל בצלצול קטן שחשוב הוא, הוי ייתור בגדים אפי' בפחות משלוש.
[4] דלינה מועלת בקידוש, ומבואר בגמ' שאפי' בכה"ג שלא מפסיק מעבודה לעבודה.
[5] ואפי' בכה"ג שכן הפסיק מעבודה לעבודה.