ERUVIN 29 (26 Nisan) - dedicated by Mr. Avi Berger of Queens, N.Y./Passaic, N.J. in memory of his mother, Leah bas Michel Mordechai, in honor of her Yahrzeit.

עירובין דף כט. א

שיעור של חומץ כדלהלן, האם מועיל לערב בו?

כדי לטבל בו כמות של ירק שרגילים לאכול בב' סעודות כדי לטבל בו כמות של ירק כשאוכל ב' סעודות רק מירק
ללישנא קמא לא מספיק מספיק [1]
לאיכא דאמרי מספיק לא צריך כל כך

עירובין דף כט: א

מהו שיעור עירוב מדברים דלהלן?

שכר תמרים
לרב אחא בריה דרב יוסף ב' רבעי הקב - ב' לוג לרב יוסף בקב
לדחיית הגמ' ב' כוסות שכל אחת רביעית לאביי ביותר מקב

מהו שיעור עירוב בבשר?

בשר חי [2] בשר צלוי
לרבה כדי לאכול ממנו ב' סעודות
- דאינו ראוי ללפת את הפת
לאכול בו - דהיינו רק כדי ללפת בו פת של ב' סעודות
לרב יוסף לאכול הימנו - דהיינו כדי לאכול ממנו ב' סעודות

מה הוא שיעור טומאת בגד לעשירים? [תוד"ה בגדי].

לענין טומאת מדרס לענין טומאת מת
לרבינו תם שלשה על שלשה טפחים שלש על שלש אצבעות
לרש"י בסוף כירה שלשה על שלשה טפחים

-------------------------------------------------

[1] ומבואר בתוס' (ד"ה חומץ), ששיעור זה הוא רביעית הלוג, וע' היטב במהרש"א.

[2] כתב הרשב"א שאין הכוונה לבשר חי ממש, דהרי רובא דעלמא לא אכלי ליה, וא"כ אינו ראוי בלא תיקון ואין מערבין בו עד שיתקנו, אלא הכוונה לבשר חי מליח שנאכל כן. והריטב"א פירש, שהוא צלוי במקצת, וכיון שאינו צלוי לגמרי נקרא חי.

עוד חומר לימוד על הדף