חגיגה ב: קתני חרש דומיא דשוטה וקטן דלאו בני דעה נינהו,
לא נתבאר, דאי נימא דחרש שדיברו בו חכמים בכל מקום היינו המדבר ואינו שומע, ואף הוא מוגדר לאו בני דעה, א"כ אף הוא דומיא דקטן, וא"כ היכי קא משמע מתני' דילן כמתני' בתרומות, הרי בלאו האי מתני' שפיר אפשר לפרש דאף חרש המדבר הויא בכלל מתני' דילן?
שווארץ
לכבוד אברהם
הטורי אבן מקשה כמוך, ובסוף הוא מתרץ שאין הוכחה רק לענין שחרש תלוי בזה שהוא לא שומע, ולא קשור עם זה שהוא לא מדבר מחמת חרשותו.
כל טוב
ראובן וינר