כ' תלמידי חכמים חשובים חברי כולל עיון הדף שיחיו
מג. אמר רב כהנא מאי טעמא דאמר קרא
יש לתמוה, דרב ששת ורב בודאי פליגי מדרבנן, [דמדואייתא הרי ממנ"פ ליכא חיוב מזונות לבת או לאלמנה] ומאי קא מייתי מקראי,
אברהם יוסף שווארץ
ר"כ בא לפרש טעמו של רב. שמוכח מהפסוק שזכות מעשה ידיים אינם שייכים לאחים, וממילא סברא היא שמעשה ידיה לעצמה.
בברכה. יוסי בן ארזה
כל הסברא והנידון שיהיו של אחים הוא מחמת דמיתזאנ מינייהו דומאי דאלמנה, אלא ששאני בת מאלמנה וכדאיתא, וא"כ בודאי כל הסברא הוא מדרבנן, וכן מבואר להדיא בכל ושלב ושלב מדברי הגמרא
בוודאי הנידון הוא מדרבנן, אבל הסברא שמדרבנן יתקנו להם מעש"י היא כי אחים במקום אב קיימי, כמו שאמרו בתחילת הסוגיא. וע"ז אמר רב כהנא שהכתוב אומר שאין אדם מוריש זכות בתו לבנו, וממילא לא מסתבר שמדרבנן עשו את האחים כעומדים במקום האב.