שמואל דוד ברקוביץ שואל:
תניא וכל היום כולו כשר למילה אלא שזריזין מקדימים למצות שנאמר (בראשית כב, ג) וישכם אברהם בבקר
יש לעיין מדוע לא למדו כן מ״וישכם אברהם בבקר ויקח לחם וחמת״ בפרק כא
החותם בכבוד,
שמואל דוד
הכולל משיב:
שלום
אולי משום שבמילה יש חידוש, שאף על פי שהזמן הכתוב בתורה הוא 'ביום השמיני', אעפי"כ זריזין מקדימין לתחילת היום. משא"כ בציווי שאין קצוב לו מסגרת זמן, הרי בכל רגע ורגע הוא מצווה לעשות, ולכן השכים.
בברכה.
יוסי בן ארזה