hebrew
1)

What was Hashem's response?

1.

Rashi: Firstly, Avimelech was not entirely innocent. And secondly, he was not guilty of having relations with Sarah, but only because Hashem stopped him (physically) from doing so.

2)

רש"י: אבל נקיון כפים אין כאן: מנין שהכתוב בא לדרשה ש'נקיון כפיים אין כאן'?

1.

גור אריה: בפשטות משמע בפסוק ש[רק משום שבתום לבבו עשה אבימלך, לכן] "ואחשוך גם אנכי" אבל לו רצה אבימלך לחטוא לא מנעו הקב"ה, ובודאי שלא זו הכוונה, אלא הפסוק בא לומר שאין כאן נקיון כפיים כי אני מנעתי אותך.

3)

רש"י: לא נתתיך- לא ממך היה...אלא חשכתי אני אותך מחטוא: ממה בא רש"י להוציא?

1.

גור אריה: "נתתיך" משמע שנתן את אבימלך לאחר [וא"כ יתפרש הפסוק שה' אמר לו 'לא נתתיך לאחר'] ולהוציא מזה פירש רש"י '"לא נתתי לך כח".

Sefer: Perek: Pasuk:
Month: Day: Year:
Month: Day: Year:

KIH Logo
D.A.F. Home Page
Sponsorships & Donations Readers' Feedback Mailing Lists Talmud Archives Ask the Kollel Dafyomi Weblinks Dafyomi Calendar Other Yomi calendars