More Discussions for this daf
1. The prohibition of Semichah on Yom Tov 2. Rabbi Yochanan's understanding of "Re'iyah" 3. Olas Re'iyah
4. Talmud Torah 5. תוד"ה רבי יוחנן 6. ישראל יוצאין במעשר בהמה, וכהנים בבכור
7. רשי ד"ה אבל לא עולות
דיונים על הדף - חגיגה ז

אברהם יוסף שווארץ שואל:

ז: רשד"ה אבל לא עולות,

דס"ל לבית שמאי לכם ולא לגבוה, חוץ מתמידין ומוספין שזמנן קבוע, וכל שזמנן קבוע כתיב בהו במועדו אפילו בשבת וכ"ש ביו"ט

יל"ע במה שרש"י במועדו אפילו בשבת, וכ"ש ביו"ט, והרי לא מצריכינן קרא אלא היכא שיו"ט חל בשבת וכהנה, אבל ביו"ט גופיה, הרי בכה"ג אמרה תורה להדיא להקריב, ואף בלי קרא בודאי היה דוחה?

אברהם יוסף שווארץ

הכולל משיב:

תמידין אין מצוותן דווקא ביו"ט, וזה נלמד מ'במועדו'.

בברכה. יוסי בן ארזה

אברהם יוסף שווארץ שואל:

בודאי לתמידים בעינן במועדו בשבת ויו"ט אמנם רש"י הזכיר זה אף לגבי מוספין

הכולל משיב:

אבל את ה'כל שכן' יש לפרש על תמידין, דבמוספין לא צריך כ"ש, כשאלתך.

יוסי בן ארזה