1)
למה כתובה מילת "הוא משה ואהרן"?
1
עיי"ש שחמשה נאמר עליהם 'הוא' לטובה כי היו מיוחדים לטובה, וחמשה לרעה כי הם היו מיוחדים לרעה. ויש להעיר שבפסוק הקודם כתוב "הוא אהרן ומשה"? נראה שמשה ואהרן שקולים כאחד ונחשבים כאחד. וכן נראה במהר"ל שם שכנגד משה ואהרן יש את דתן ואבירם והם גם נמנים שם כאחד, ועי' במהר"ל בגבורות ה' (פי"ט עמ' פ"ה) שדתן כנגד משה ואבירם כנגד אהרן.
שאלות על רש"י
2)
רש"י: הם שנצטוו הם שקיימו: מנין לפרש כך?
1.
גור אריה: "הם" משמעו שנזכרו במקום אחר, לכן פירש- הם שנצטוו לעיל (שמות 6:13), והם שקיימו.
3)
רש"י: הם בשליחותם ובצדקתם: מנין לפרש כך?
1.
גור אריה: קשה למה נכתב שוב "הוא משה ואהרן"? אלא "הוא משה ואהרן" בצדקתם בסוף כמו בהתחלה.