סוטה דף לח. א
מה הם החילוקים שנמנו במשנה בין ברכת כהנים במקדש לבין שאר המקומות?
במקדש | במדינה | |
א. | כולה נאמרת בבת אחת בלא הפסקה | נאמרת בג' ברכות ועונים אמן על כל פסוק |
ב. | אומר את השם ככתבו ביו"ד ה"א | אומר את השם כקריאתו באל"ף דל"ת |
ג. | הכהנים מגביהים מעל ראשיהן [1] | הכהנים נושאים כפיהם כנגד כתפיהן |
מה הדין בקריאת כהנים באופנים דלהלן? [תוד"ה לשנים].
מתי החזן קורא להם | מה הדין בחזן ישראל | ||
לאביי | דוקא בב' כהנים | לרב חסדא | אינו אומר כהנים |
לרב נחמן ב"י (ירושלמי) | אפי' בכהן א' אומר כהן | להלכה | אומר כהנים |
[1] ולדעת ת"ק מיירי דוקא בשאר הכהנים אבל כה"ג אינו מגביה ידיו מעל הציץ שיש בו את השם המפורש. ור' יהודה חולק וסובר שאף כהן גדול מגביה ידיו למעלה מראשו, דגזה"כ הוא מדכתיב גבי אהרן (ויקרא ט:כב) "וישא אהרן את ידיו אל העם ויברכם".