ACCEPTING DEATH (Yerushalmi Halachah 10 Daf 30a)
ר' אבהו מטתיה אונס אזל ליה חד מיניק עלון ר' יונה ור' יסי מי חמי ליה אפין מאימתי עליה לא אמרין ליה מילא דאורייא.
A child of R. Avahu died. R. Yonah and R. Yosi came [to console him]. Due to their fear of him, they did not say to him Divrei Torah.
אמר לון משגחין רבנן מימר מילא דאורייא אמרו ליה אשגח מרן.
He said to them "Rabanan should say a Devar Torah!'' They said "our master should say.''
אמר לון מה אם רשות שלמטן שיש בה כזב ושקר וגניבות דעת ומשוא פנים ומקח שוחד והיום עודינו ומחר איננו נאמר בה הקרובין באין ושואלין שלום הדיינין והעדים לומר שאין בליבנו עליכם כלום שדין אמת דנתם.
R. Avahu: Lower (human) authority, which has falsity, deception, favoritism and acceptance of bribes, and today he is here, and tomorrow he is not - it says that the relatives greet the judges and witnesses and judges, to say that we do not bear a grudge, for you judged correctly;
רשות של מעלן שאין בה לא כזב ולא שקר לא גניבות דעת ולא משוא פנים ולא מקח שוחד והוא חי וקיים לעולם ולעולמי עולמים על אחת כמה וכמה שחייבים אנו לקבל עלינו מידת הדין.
Upper authority (Hash-m), which has no falsity, deception, favoritism or acceptance of bribes, and He lives and endures forever, all the more so we must accept Midas ha'Din upon ourselves!
ואומר ונתן לך רחמים ורחמך והרבך כאשר נשבע לאבותיך:
And it says "v'Nasan Lecha Rachamim v'Richamcha v'Hirbecha Ka'asher Nishba la'Avosecha'' (in the merit of judging Ir ha'Nidachas, they get Midas ha'Rachamim).