מה. וכי זר קרב אצל המזבח. צ"ע טובא דנפק"מ לגבי בדיעבד
שווארץ
י"ל אחת מתרתי - או שכיון שזר אינו קרב למזבח הרי כל עבודות המזבח פסולות בזר אף בלא פסוק מיוחד, כי עבודות אלו ניתנו לכהנים בלבד. או לאידך גיסא, שאין כאן אלא בעיה 'טכנית' של קריבה למזבח, וא"כ לא מסתבר לפסול בדיעבד ללא שישנה עליו הכתוב לעכב. (ודנו כיו"ב לענין מליחת מנחות, שאמרו במנחות כ' אותה לשון - מה הדין בדיעבד לענין מליחת זר. ערמב"ן ויקרא ב,יב ורמב"ם ביא"מ ט,ה ומנ"ח קיח).
יוסי בן ארזה