רש״י בגמרא ד״ה עד שיצא הולד - יצא הולד טמאה לידה. צ״ע כוונתו בזה. ועוד ק׳ מדוע לא פירש כן במתני׳ ?
תודה,
שמואל
שלום
יתכן שכוונת רש"י לפרש שלא תאמר שאותם דמים יהיו טמאים לכשיצא הוולד, אלא רק הדמים שתראה מהלידה ואילך טמאים.
ואיני יודע למה הפירוש נמצא על הברייתא ולא במשנה. שמא זו טה"ד וזה הושמט מהמשנה, או שמא רש"י לא גרס מלים אלו במשנה אלא בברייתא.
אולי כדאי לבדוק אם מצוי כן ברש"י בעוד מקומות, שלא פירש כל הדברים במשנה אלא השאיר מקצתם לפרש בברייתא.
יוסי בן ארזה