לכאורה נראה שקיימת מחלוקת בין רש"י לתוס' אם הוא נמצא במדבר או יורד שם, דאי לאו הכי למה תוס' חזרו על פרש"י. וא"כ מה הנ"מ בין רש"י לתוס?
נ"ל בס"ד שיוכל להיות נ"מ בנדרים, אבל לא נהירא דלא מצוי כ"כ. נא תאירו עיני בענין זו.
שכמ"ה
הקטן אהרן ברכה, מילנו, איטליה
נלענ"ד שאין מחלוקת בין רש"י לתוס'. מלבד מה שאינו מוכרח שחולקים, מכיון שאין דבריהם סותרים זו את זו, אלא רש"י תיארו באמרו שזה מין שליו שירד במדבר ותוס' פירש שיש שליו כזה במדבר, לא נראה לי שתוס' פירשו הדברים בגלל שהוא חולק על רש"י, אלא בגלל שלא היה לו פירוש זו ברש"י.
ודבר זו מבואר בשם הגדולים לחיד"א ועוד ספרים, שפעמים שהיה לבעלי תוס' רק את המהדורה הראשונה או השניה של רש"י, ויש בידינו המהדורה השלישית של רש"י. ולכן הרבה פעמים מצינו שפי' תוס' מה שאינו לפנינו ברש"י בשם "פי' הקונטרס", ולפעמים פירשו דברים שהם בעיקר ברש"י בלי שינוי.
בברכת התורה,
יעקב מנטרוז