שלום רב!
ומסתברא דלשכת פרהדרין בדרום הואי מאי טעמא מקדים קאי ומיסך את רגליו וטביל ואזיל לצפון יגמר. חפינה ואתי לבית המקדש ועביד עבודה כולי יומא לבהדי פניא מדו עליה והדר אזיל לדרום וטביל ונייח
למה מקדים לקום לחפון קטורת לפני עבודת היום? הרי יכול גם להתלמד בחפינה בערב בסיום עבודת היום.
בברכה ובהערכה רבה,
ברוך ד. קאופמן, ישראל
שלום וברכה
לכאורה גם אם היה לומד חפינה בסוף היום עדיין יש כאן הטרחה שלא לצורך, כיון שמקום החפינה וגם מקום הטבילה בדרום ומקום מנוחתו בלשכת פרהדרין בצפון. משא"כ אם לשכת פרהדרין בדרום הוא טובל בדרום ונח באותה רוח.
בברכה. יוסי בן ארזה
שלום וברכה.
לא נראה שמשום טרחה.
א. למסקנה מעוניינים להטריח אותו מב' טעמים.
ב. גם בדרום וגם בצפון יש טרחה
ג. הוא כבר בבית המקדש וטהור ויכול להתלמד לפני שמזים עליו בערב
תשובתכם לא מובנת כלל.
מה צריך לטבול לפני המנוחה?
בין אם פרהדרין בצפון או בדרום, הוא כבר בבית המקדש
חפינה לפני היום בין אם פרהדרין בצפון או בדרום.
והחברותא שלי, ר' דב יעקב הלוי שפירא לאי"ט הציע בפשטות שבבוקר השכם יש לו הכי הרבה כוחות הנפש והגוף להתלמד בעבודה הקשה שבמקדש.
בברכה,
שלום
א) מה שכתבת שלמסקנא מעוניינים להטריח אותו - אכן למסקנא אין הוכחה אם לשכת פרהדין בדרום או בצפון. כל הדיון היתה לפי ההו"א שהטעם הוא משום הטרחה. ועל זה נסובה שאלתך.
ב) אך אם לשכתו בצפון יש טרחה יותר כאמור.
ג) מ"מ יש טרחה נוספת, ללכת ללשכת בית אבטינס ללמוד. ושוב לטבול בצד השני ושוב ללכת ללשכת פרהדין בצד הראשון. וששאלת למה צריך לטבול לפני שהולך לנוח - באותה סיבה שצריך להזות, שחוששים אנו שמא נטמא, צריך לטבול. כן כתב הנצי"ב בחידושיו.
בברכה. יוסי בן ארזה