א ) יא. אלא דקאי בחג ואמר ליה
יל"ע להבנת התוס' דהיתה כאן מיד אחרי המילה, א"כ בקראי דכתיב ואברהם בן תשעים ותשע שנה בהמולו בשר ערלתו נמצא דהיינו חודש שנולד בו,
וא"כ בלידת יצחק בניסן היה צ"ט וחצי ובקרא איתא שהיה בן מאת שנה?
ב ) טו: חסורי מחסרי והכי קתני
יל"ע דהרי בין רבה ובין רב המנונא סבירא להו דאחר חנטה למעשר - ולדא כתרי תנאי המוזכרין בברייתא זה.
שווארץ
א) יתכן ש'בן מאה' היינו בשנתו המאה. ודרך הכתובים לעגל המספר.
ב) לענין מעשר סבירא להו כר' אליעזר שדינו כאילן לכל דבר.
בברכה
יוסי בן ארזה