What the difference b/w the Ramban and Tosfot, regarding the understanding of melacha shein tricha legufo
מה ההבדל בין שיטת תוס' ושיטת הרמב"ן בקשר למשאצל"ג?
sandor, hollywood USA
להתוס', אעפ"י שחובל ומבעיר חייב לר"ש אפילו אינו מתקן כלל (לר' אבהו), אינו חייב אלא בצריך לגופה, כגון שחבל לצורך הוצאת דם שצריך לו לכלבו, ואעפ"י שלפי האמת אין שם תיקון כגון באיסורי הנאה, אך לפי מה שסבר שמותר, עשה המלאכה לצורך גופה. ודעת הרמב"ן שכל הבערה לצורך בישול או חימום נחשבת 'צריכה לגופה', וכן מילה וכד', ולאו דוקא כשצריך הדם.
יב"א