ק: משכחת לה בליקוט עצמות דקמא
יש לתמוה מכאן לשיטת הראשונים המובאים בשולחן ערוך דאין כהן מטמא אלא אם כן הגוף שלם, דא"כ הכא תיפו"ל אף בלי ספק, והרי אינו יכול לטמא מכיון שאין הגוף שלם?
א י ש
מדובר על דין אנינות לענין קדשים, ובזה אין חילוק בין מת שלם לחסר.
כל טוב. יוסי בן ארזה
אכן עיקר דברי המגרא הם לגבי אנינות, אבל אפשר ונצרך לעשות אותה שקלא וטריא לענין טומאה, ולא רק להקשות איך הם אוננים ומטמאים לו, אלא אף איך הוא מטמא להם
אבל הגמ' עכשיו שואלת מהדין הזה עצמו של הוא אונן והם אוננים, עוד בלי להקשות מהסיפא.
יוסי בן ארזה