א"ר יהודה: אימתי? בדברים הנעשין בבגדי לבן, מבפנים צ"ע למה הלשון מבחוץ/מבפנים ולא בחוץ/בפנים.
אבל: דברים הנעשין בבגדי לבן מבחוץ: אם הקדים מעשה לחבירו: מה שעשה עשוי. צ"ע האם הסדר של העבודות שלו מעכב. משום שלא נקראים צורך פנים, או משום שהן אחרי עבודת פנים, וכן יש לדון אי יש בזה נפ"מ?
יישר כח!
בברכה והערכה רבה רבה,
ברוך ד. קאופמן, ישראל
אפשר לומר כך וכך (ובזבחים הגרסה 'בפנים' 'בחוץ'). אפשר לדבר על עבודה כדבר מופשט יותר, ולא על פעולה גשמי, ואז אפשר לומר שהיא נעשית ומיתקנת ונשלמת 'מבפנים' - מעשיות מסוימות הנעשות בתוך ההיכל או קה"ק.
יוסי בן ארזה