לכבוד הדר"ג שליט'א
אחדשה'ט!
ב'ק נה: קשרו בעליו במוסירה ונעל לפניו כראוי ויצא והזיק כו'
וברש'י קשרו בעליו - לשור. ולכאורה אינו מובן כוונתו.
אולם עיין תוס' שבת נב. וז"ל קשרה בעליה במוסרה. הוה מצי לשנויי הא מני חנניא היא והא דמשמע בריש הכונס (ב"ק נה:) דמוסרה שמירה פחותה היא היינו דוקא בשור: ונראה דזה כוונת רש'י ודוק'
מה דעת כבודו שליט'א בזה?
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד
מסכים! וכעין דבריך מבואר במפרשי הים (ללבוש) ונתיב מאיר, בהגהותיהם כאן (הנדפס בדפוס המצוי).
דוד בלום