ביבמות ריש פ"ה מספקא להו באחות אביו מן האם או דוקא מן האב, וכן באחות אשתו וקא בעי למילף מדודתו או מאחותו, וקא מסיק דאין אנו יודיעם מאיזה מהם ללמוד וממילא בעי קרא.
ויל"ע אמאי לא אמרינן לקולא ולחומרא לחומרא מקשינן?
אברהם יוסף שווארץ
אפשר משום שאנחנו מסופקים איזו סברא יותר מסתברת בכדי לדמות, איסור הבא מאליו או קרובת אב, וכשיש סברא לדמות לדבר מסוים אין אמור הכלל 'לחומרא מקשינן'. ומכיוון שאולי אין הסברות שקולות, צריך קרא.
יוסי בן ארזה