לכבוד הרב הגאון שליט'א
בבא קמא יט: כי 'יפתח' איש בור ולא שור בור (עיין רש'י) שם דף מח. כי 'יכרה' איש בור ולא שור בור (עיין רש'י) נא. כי 'יכרה' איש בור ולא שור בור ורבנן תרי איש בור כתיבי. ויש לעיין אם הלימוד מאיש בור הכתוב בפתיחה או הכתוב אצל כרייה ...או משניהם ....
ועיין רש'י יט: ומח. עיין שם. ותוס' כב. ד"ה לאו ואגב עיין מסורת הש"ס (שציין רק לדף מח)וגליון הש"ס (ציין רק לדף יט)וצ"ע ודוק'
דב"ש
שמואל דוד בערקאוויטש
לכבוד שמואל
כמו שציינת יש שני איש בור כי יפתח איש בור או כי יכרה איש בור, ובדף נ"א לרבנן צריך שניהם, ולרבי צריך רק אחד והשני איידי וכו. אז לפי רבי מסתבר שהראשון יפתח לדרשה והשני איידי, אבל לרבנן לא מפורש. והגמרא משמע שהדרשה מהשני יכרה כמו שרשי ד"ה איש כותב בדף י"ט, אלא שהגמרא בדף י"ט הביא תחילת הפסוק ומתכוון להמשך.
לא ברור לי מה כוונת רע"א.
כל טוב
ראובן וינר