לפי שאין עונים אמן במקדש .... שנאמר על כל ברכה ותהלה - על כל ברכה תן הילה
יש לעיין דלא נאסרו לענות אמן במקדש, [כמו למשל שאסור ללכת עם נעליים] אלא שנתחדשה שהשומע ברכת ה', במקום לאמן הדברים, יתהלל, אבל המברך חבירו - שממנ"פ אינו מקיים באותה שעה על כל ברכה תן תהילה, - למה לא יענה אמן?
אברהם יוסף שווארץ
לכ' הגאון האדיר ר' שמעון ברודי שליט"א
בודאי עיקר דבריך נראים מסברא, במקום הראוי לקלס בזהב אין מקלסין בשל כסף, ובמקום שראוי לומר ברוך שם או ברוך ה' לעולם אין אומרים אמן
אמנם דא עקא דהכא אין אומרים ברוך שם או ברוך ה' לעולם, ואין כאן שום תהלה לה',ואין מקיימים כאן "על כל ברכה תן לו תהילה"
וברכת כהנים במקדש, מכיון שאין אומרים שום תהילה אחרת למה לא נאמר אמן?