בשלושה מקומות הלכה עוקבת מקרא: בעפר בתער ובספר תנא ושייר מצורע והגמרא דחתה והאלה על תלמוד בבלי למה אי אפשר להגיד תנא ושייר מרצע כפי שהביא רש"י מהירושלמי
ציון, ירושלים
שלום
מרש"י מבואר שהגרסה הנכונה בדברי רבי ישמעאל - גם בבבלי - צריכה להיות 'מרצע' כמובא בירושלמי, ולא 'תער' שאין זה עוקר אלא מוסיף.
ולפי הגרסה שלפנינו,שמא ידעו שהדרשות שריבו רציעה בכל דבר אינן אסמכתא אלא דרשות גמורות, ועל כן אין זה שיור, שאין כאן 'עקיבה'.
יוסי בן ארזה