אהרן ברכה שאל:
שלום וברכה עלכם.
רש"י ז"ל בד"ה דאיכא פלוגתא מברר שזה חילוק בדרכיו. אולם גבי משנתנו ומשנה של זב מסביר שזה למעוטי חופה ואונס. ולכאורה לא כן הדבר דזה המעוט בא מהמנין כדלקמן. וצל"ב בק"ד.
שכמ"ה
הקטן אהרן ברכה הי"ו, מילן יע"א, איטליא
הכולל משיב:
נראה שרש"י אינו בא לפרש מה החידוש של מילת "דרכים," אלא מתי התנא משתמש במילת "דרכים" ולא "דברים." המיעוט בעצם מגיע, כמו שאמרת, מהמנין.
בברכת התורה,
יעקב מנטרוז