עי' לעיל 7:14:9:1 בחלוקה של דצ"ך עד"ש באח"ב, ומה באה ללמד כל קבוצת מכות.
שאלות על רש"י
2)
רש"י: שרט לו שריטה בכותל: מנין לפרש כך?
1.
גור אריה: בדבר כתוב (לעיל 9:5) "מחר יעשה השם", ולמה כאן הוסיף "כעת מחר"? אלא ששרט לו שריטה בכותל.
3)
רש"י: שרט לו שריטה בכותל: למה לדבר קבע רק יום, וכאן קבע זמן מדויק?
1.
גור אריה: הבהמות מתו בשדה ולא ראו את רגע המות, ולכן אין תועלת בשריטה.
2.
מהר"ל, גבורות ה' (פל"ג עמ' קכ"ה ד"ה כעת מחר)
1
: מכת ברד היא כמנהגו של עולם, וכדי שיראו שזה נס נצרך משה להראות שהוא יודע את הרגע שיבא הברד, אבל מכות ערוב דבר וארבה
2
אינם כמנהגו של עולם כל כך, ולכן די במה שהוא יודע שהם יבאו מחר.
3