שאלות על רש"י
רש"י: אהליבמה היא יהודית: למה לעיל היא נקראת "בת בארי" וכאן "בת ענה"?
גור אריה: עשיו שינה גם את שם אביה כי 'ענה' היה ידוע כממזר.
רש"י: אהליבמה היא יהודית: לעיל כתוב שהיא חיִתית וכאן כתובת שהיא חיוית?
גור אריה: החִוי היו הגרועים שבבני חם (כי חִוי פרושו נחש) ולכן אמר עשיו שהיא חיִתית.
רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: אם כך למה כתוב שהיא בת ענה?
גור אריה: היא נראתה בתו של ענה אבל באמת הייתה בת צבעון.
רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: אולי היא בת צבעון ושם אמה ענה?
גור אריה: בסתם התורה לא מייחסת את הבת לאם אלא כשיש סיבה לכך.
רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: אולי להפך- ענה בא על אשת צבעון?
רא"ם: עדיף לומר שצבעון הוא זה שנתקלקל פעמיים- כאן ולקמן (פסוק כד) כשבא על אמו- אשת שעיר, ונולד ענה.
גור אריה: אילו היה ענה האב האמיתי, אחר שייחסנו אותה אליו, שוב אין ליחס אותה אל צבעון שרק נראה כאביה.
רש"י: שבא צבעון על...אשת ענה ויצאת אהליבמה: למה לא פירשו שצבעון היה אבי אביה של אהליבמה ובני בנים כבנים?
גור אריה: אם כך, היה צריך לכתוב 'בת ענה בן צבעון'.
גור אריה: כשבא ליחס את התולדות אל מולידיהם ראוי יותר לייחסם אל אביהם, והיחוס אל הסבא הוא לא היחוס האמיתי.