מצאנו שעשיו היה מיוחד בכיבוד אב וכן מצאנו אצל עוד נכרים (כפי שהגמ' מספרת על דמא בן נתינה), וקשה כיצד קרה שדוקא עשיו היה מיוחד במצוה זו?
מהר"ל (חידושי אגדות ח"ב עמ' קלז ד"ה מה עשה גוי, קידושין לא.): כבוד רבו קודם לכבוד אביו כי אביו הביאו רק לחיי העוה"ז, ולכן גויים מוכנים יותר לכיבוד הורים כי העוה"ז מיוחד להם- ובפרט לעשיו.
מהר"ל (חידושי אגדות ח"ב עמ' קלח ד"ה אמנם, קידושין לא.): השכל והמשפט מחייבים לכבד הורים, והגויים אין להם את מידת הויתור על מה שמתחייב מהמשפט.
מהר"ל (חידושי אגדות ח"ב עמ' קלח ד"ה ועוד תדע, קידושין לא.): הורים נותנים את הגוף וה' נותן את הנשמה, והגויים עיקרם גוף ואילו ישראל עיקרם הנשמה.
מהר"ל (חידושי אגדות ח"ב עמ' קלח ד"ה ותדע עוד, קידושין לא.): הבן מתחייב מהאב בכח מידת הדין, והגויים דבקים במידת הדין._
שאלות על רש"י
רש"י: בפיו של עשו שהיה צד אותו ומרמהו בדבריו: מה מקור המדרש?
גור אריה: לפי פשוטו קשה למה כתוב "בפיו" ולא 'ציד לפיו'?!