שאלות על רש"י
רש"י: לחייב על הקטנים כגדולים: לכאורה די היה לחייב על נגיחת קטנים ואנו נדע בק"ו שחייב על הגדולים?
רש"י: לחייב על הקטנים כגדולים: לכאורה עדיף היה לכתוב 'אם אדם יגח' ויהיו הכל בכלל- קטנים כגדולים?
גור אריה: מ"וכי יגח שור את איש או את אשה" (לעיל, פסוק כ"ח) 1 למדנו שהשווה הכתוב אשה לאיש לכל עונשים שבתורה. 2
כפי שדרשה הגמ', בבא קמא דף מב ב. אמנם, בגמ' לעיל שם (בבא קמא דף טו א) דרשו זאת מההמשך (פסוק כ"ט)- "והמית איש או אשה", אבל בגמ' בדף מב שם כתוב ש"והמית איש או אשה" נצרך לדרשה אחרת, ובגמ' בדף ט"ו כיון שבאנו להשוות אשה לאיש בכל עונשים שבתורה, לא הביאנו את "וכי יגח...איש" כי לא מפורש בפסוק הזה שמדובר על מיתה אלא בפסוק של "והמית". (ע"ע בשיטה מקובצת בדף ט"ו שם שדן בסתירת הסוגיות.)
כלומר- ולכן צריך לשוב ולרבות בן ובת קטנים.