רש"י: שנוטלין משם אדמה לטיט של בנין: מנין שלכך שימשו הבארות?
1.
גור אריה: אם לא כן, "חמר" למה לי?!
3)
רש"י: ונעשה נס למלך סדום וכו': מנין לדרוש כך?
1.
גור אריה: קשה מה בכך שהיה שם חמר לבנין? אלא שהיה בהם טיט [ונעשה בהם נס למלך סדום] וכו'.
4)
רש"י: האמינו באברהם למפרע: למה ע"י הנס הזה יאמינו לנס של אברהם, אדרבא- מלך סדום עבד לע"ז, והנס הזה יחזק את אמונתם?
1.
רמב"ן: אולי מלך סדום יצא מהבאר כששב אברהם להשיב את הרכוש, ונעשה הנס לכבוד אברהם.
2.
רא"ם: עובדי ע"ז לא האמינו כלל בניסים וכאשר ראו שהעולם מתנהג שלא בדרך הטבע, האמינו בניסים בכלל.
3.
גור אריה: ארבעת המלכים גיבורים היו, ומנצחונו של אברהם ראו שה' עמו ולא עם מלך סדום שהרי הוא לא ניצח במלחמה, ואם הוא היה ראוי להנצל בזכות עצמו- מתחילה לא היה נופל שם, ולכן האמינו שמלך סדום ניצל בזכות אברהם.