בבא בתרא דף ע"ח ע"א א

המוכר ס"ת בהמה ומרגלית ביותר מכדי דמיהן, ובאופן שאין הדעת טוען בזה,
האם יש בזה אונאה וביטול מקח?

לר' יהודה לרבנן
אין יש לתי' א' בגמ'
אין אין לתי' ב' בגמ'

לעולא המוכר חמור בסתם, איזה סוגי כלים נמכרים עמו?

לנחום לרבנן
מכורים מכורים אוכף מרדעת קילקלי וחבק
מכורים אינם מכורים [1] שק דיסקיא וכומני

מה הן צדדי האיבעיא בגמ' במוכר חמור אם עודן עליו או לא?

באין עודן עליו בעודן עליו
לכו"ע אינם מכורים לנחום: מכורים
לרבנן: אינם מכורים
צד א'
לנחום: מכורים
לרבנן: אינם מכורים
לכו"ע מכורים צד ב'
לנחום: מכורים
לרבנן: אינם מכורים
לנחום: מכורים
לרבנן: אינם מכורים
(תד"ה או) צד ג'

בבא בתרא דף ע"ח סע"א וע"ב

לר' יהודה המוכר חמור באופנים דלהלן, מתי כליו מכורים?

באין עודן עליו [2] בעודן עליו
אינם מכורים מכורים חמורך זה
אינם מכורים אינם מכורים חמורך הוא

דף ע"ח ע"ב א

המוכר חמור או פרה, מתי מכר גם את בניהם?

בפרה בחמור
הבן מכור הבן מכור אמר היא ובנה
הבן אינו מכור הבן אינו מכור אמר בסתם
הבן אינו מכור הבן מכור אמר שרוצה מניקה
-------------------------------------------------

[1] והסיקה הגמ' דאפי' אמר לו חמור וכליו, הכלים האלה אינם מכורים לרבנן, כיון שס"ל לרבנן שחמור בסתם, מיועד לרכיבת איש ולא למשא.

[2] כן מבואר ברשב"ם בסוף העמ' בד"ה ת"ש, דכל דברי ר' יהודה הם דוקא בעודן עליו, שבזה יש לחלק בין חמורך זה לחמורך הוא, וכמבואר החילוק בעמ' ב'.

-------------------------------------------------