1) LAWS OF A RODEF (Yerushalmi Halachah 9 Daf 44a)

פשיטא דא מילתא רוצח ששיבר את הכלים או שהזיק חייב לשלם היה משבר עד שהוא מגיע לעיר

(a) Question: Obviously, if a murderer broke Kelim or damaged [after the murder], he is obligated to pay. If he was breaking [Kelim while chasing] until he reached the city [of the Nirdaf, what is the law]?

ר' זעירא ור' הושעיה חד אמר נותן דמים וחרנ' אמר אינו נותן דמים.

(b) Answer: R. Zeira and R. Hoshayah [argue about this;] one said that he pays money, and one said that he does not pay money.

רודף שנעשה נרדף מהו להציל את הרודף בנפשו של נרדף

(c) Question: If a Rodef became a Nirdaf (the Nirdaf overpowered and now seeks to kill the Rodef), may one kill the [initial] Nirdaf to save the [initial] Rodef?

גדול (שנעשה) [צ"ל שרדפו - קרבן העדה] קטן מהו להציל את הגדול בנפשו של קטן.

(d) Question: If a minor was chasing an adult, may one kill the minor to save the adult? (Perhaps we do not, for the minor is exempt from Mitzvos.)

התיב ר' ירמיה והתנינן יצא ראשו ורובו אין נוגעין בו שאין דוחין נפש מפני נפש

(e) Objection (R. Yirmeyah): (What is the question?) A Mishnah teaches that [if a fetus being born is endangering his mother,] once his head and body came out, we do not touch him (kill him to save his mother), for we do not reject one life for the sake of another!

ר' יוסי בי ר' בון בשם רב חסדא (עמוד ב) שנייא היא תמן שאין את יודע מי הרג את מי.

(f) Defense (R. Yosi bei R. Bun): (It is a proper question!) There is different, for we do not know who [threatens to] kill who! (Perhaps the baby is in danger due to the mother. Therefore, we are passive.)

תני רבי לעזר בי רבי שמעון אומר ההולך לעבוד עכו"ם מצילין אותו בנפשו. אם מפני כבוד בשר ודם מצילין אותו בנפשו לא כל שכן מפני חי העולמים:

(g) (Beraisa - R. Elazar b'Ribi Shimon): If one is going to serve idolatry, we kill him to save him. If we kill him for the honor of people (to prevent him from blemishing a woman), all the more so due to the One who is the source of life of the worlds!

OTHER D.A.F. RESOURCES ON THIS DAF