יומא דף מ. א
האם דברים דלהלן מעכבים אם לא עשאן?
| להגריל | להניח הגורלות | להתוודות | |
| לרבנן | לר' ינאי: מעכב [1] לר' יוחנן: אינו מעכב |
אינו מעכב | אינו מעכב |
| לר' שמעון | אינו מעכב | אינו מעכב | מעכב |
כיצד סדר העבודות של כה"ג ביוה"כ המבוארות ברש"י (ד"ה פר מעכב)?
| כיצד סדר העבודות של כה"ג ביוה"כ? | |
| א. | תחילה מתודה על הפר וידוי ראשון על עצמו |
| ב. | חוזר לפתח העזרה ושם עושה גורל על שני השעירים - איזה לשם |
| ג. | חוזר אל פרו ועושה וידוי שני על אחיו הכהנים |
| ד. | שוחט את הפר |
| ה. | מכניס כף ומחתה מלאים קטורת לקודש הקדשים ונותן שם הקטורת על האש |
| ו. | מזה מדם הפר בקודש הקדשים על הכפורת |
| ז. | שוחט את השעיר שעלה עליו הגורל לה' |
| ח. | מזה מדם השעיר בקודש הקדשים על הכפורת [2] |
| ט. | מזה מדם הפר בהיכל על הפרוכת |
| י. | מזה מדם השעיר בהיכל על הפרוכת [3] |
| יא. | מערב את דם הפר עם דם השעיר |
| יב. | מזה מן הדם המעורב על המזבח הפנימי |
-------------------------------------------------
[1] ולפי זה פליג ר"ש עם רבנן בתרתי, בהגרלה הוא מיקל שאינה מעכבת, ואילו בוידוי הוא מחמיר שמעכב. ולר' יוחנן פליג ר' שמעון בחדא.
[2] בעבודה זו מעכב הסדר, ואם הקדים הזאת הפר בהיכל פסל.
[3] בעבודה זו לא מעכב הסדר, ואם הקדים הזאת דם הפר במזבח לעבודה זו לא פסל. אכן בכל עבודות הפר אם הקדים להם עבודת שעיר פסל.
-------------------------------------------------

