פרק ראשון -כיצד העדים

א. באיזה עדים אין עושין דין הזמה (4), ומדוע? (ב.-:)

ב. מדוע המשנה פתחה באופן דאין עושין דין הזמה, ולא באופן דעושין דין הזמה? (ב.)

ג. מה דין זוממי בת כהן ובועלה, ומנין? (ב.)

ד. מדוע א"א לדרוש מק"ו מה המחלל אינו מתחלל? (ב.-:)

ה. מדוע א"א לדרוש מק"ו מה הוא שעשה מעשה במזיד אינו גולה? (ב:)

ו. מה המקור למלקות בעדי בן גרושה, ומדוע אין לוקין מחמת הלאו דלא תענה? (ב:)

ז. מהו סכום תשלום הכופר, ומנין? (ב:)

ח. האם כופרא כפרה או ממונא, ולמאי נפק"מ? (ב:)

ט. האם עדים זוממין משלמין ע"פ עצמן, ומדוע? (ב:-ג.)

י. באיזה אופן עד זומם משלם לפי חלקו (אפי' שהשני לא משלם) (2)? (ג.)

יא. כשהעידו שפלוני גירש את אשתו, והוזמו, כמה ישלמו, ומדוע? (ג.)

יב. בהנ"ל, האם משלמין על נכסי מלוג, ומדוע? (ג.)

יג. כשהעידו שחייב אלף זוז ליתן תוך ל' יום, והוא לוה לי' שנים, והוזמו, כמה משלמין? (ג.)

יד. המלוה את חבירו לי' שנים, האם השביעית משמטת, ומדוע? (ג.-:)

טו. איך מעמידים את המשנה שמוכח דאין השביעית משמטת (2)? (ג:)

טז. איזה תנאי מהני בשביעית ובאונאה, ואיזה לא, ומדוע? (ג:)

יז. כשמתנה עמו שהחוב לא ישמט בשביעית, האם מהני, ומדוע? פרט! (ג:)

יח. במקח וממכר, כשמתנה על האונאה, האם מהני, ומדוע? פרט! (ג:)

יט. המלוה את חבירו סתם, מתי רשאי לתובעו? ומה הדין במלוה ע"פ? ומנלן? (ג:)

כ. הפותח בית הצוואר או מגופת חבית בשבת, מה דינו, ומדוע? (ג:)

כא. מה פוסל את המקוה, ובאיזו כמות? (ג:)

כב. בהנ"ל, האם הולכין אחר המראה או אחר השיעור? (ג:-ד.)

כג. חבית מלאה מים או יין שנפלה לים הגדול או לנהר, וטבל שם אדם טמא ואח"כ כיכר של תרומה, מה דינם דין האדם והכיכר? (ד.)

כד. עדים זוממין על ממון או מלקות, האם לוקין גם משום לא תענה, ומדוע? (ד.-:)

כה. באיזה עבירה לכו"ע לוקה ומשלם, ומדוע? (ד:)

כו. מדוע אין לוקין על נותר? (2) (ד:)

כז. היכן לכו"ע לוקין על לאו שאי"ב מעשה (2), ומדוע? (ד:)

כח. האם אפשר ללמוד מהנ"ל לכל התורה דילקו על לאו שאי"ב מעשה, ומדוע? (ד:)

כט. מהיכן לומדים הכרזה בעדים זוממין? (ד:-ה.)

ל. האם משלשין בממון ובמלקות, ומדוע (2)? (ה.)

לא. כיצד מזימין את העדים, ומנלן? (ה.)

לב. כשהזימום שהיו עמם במערב בירה, בפניא במקום אחר, מה הדין והחידוש? (ה.)

לג. כשהוזמו העדים, אך באמת הרג את הנפש, או גנב וטבח, מה הדין, ומדוע? (ה.)

לד. באו אחרים והזימום, באו אחרים והזימום, מה הדין, ומדוע? (ה.-:)

לה. מי שהביא כמה עדים והוכחשו, האם יכול להביא עדים אחרים, ומדוע? (ה:)

לו. האם המח' הנ"ל תלויות זב"ז, ומדוע? (ה:)

לז. מנין דאין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין? (ה:)

לח. מנין שאין עונשין ואין מזהירין מן הדין? (ה:)

לט. מנין דאם הרגו אין נהרגין, ומה הדין בזוממי גלות או מלקות, ומנלן? (ה:)

מ. מדוע ר' יהודה בן טבאי הרג דם נקי? (ה:)

מא. לענין מה הוקשו ב' עדים לג' עדים (3)? (ה:)

מב. נמצא א' מהן קרוב או פסול, מה דין השאר? פרט! (ו.)

מג. מדוע הרוג והורג נרבע ורובע אין מצילין? (ו.)

מד. באיזה אופן אין מצרפין עדים לעדות נפשות (2)? (ו:)

מה. האם המתרה מצרף, ומי צריך להתרות? (ו:)

מו. במי א"צ להתרות (2)? (ו:)

מז. האיך העמיד רבא מתורגמן? (ו:)

מח. עדים הקרובים לערב, האם פסולים, ומדוע? (ז.)

מט. מי שנגמר דינו וברח, האם יחזרו לדון בב"ד אחר, ומדוע? (ז.)

נ. מה ההבדל בין סנהדרין דא"י לדחו"ל? (ז.)

נא. מי נקראת חובלנית? (ז.)

פרק שני - אלו הן הגולין

נב. במעגילה, בחבית ובסולם, מתי מתחייב גלות, ומתי לא, ומדוע? (ז.-:)

נג. איזה אופנים נתמעטו מגלות (7)? (ז:)

נד. איזה מזיד ומתכוין אינם בר קטלא? (ז:)

נה. מה הדוגמא לירידה לצורך עליה (2)? (ז:)

נו. בקצב, באיזה אופנים חייב, לפניו ולאחריו? (ז:)

נז. בעולה בסולם, במה חייב ובמה פטור? (3) (ז:)

נח. נשמט הברזל מקתו, מן העץ המתבקע, באיזה אופן חייב, ומנלן? (ז:)

נט. מה נחשב כח כחו? (ח.)

ס. באיזה אופן הזורק לרה"ר אינו נחשב מזיד? (ח.)

סא. מתי "ומצא" מעיקרא, ומתי מהשתא? (ח.)

סב. מנין שהאב המכה את בנו פטור מגלות (2)? (ח.)

סג. האם חטיבת עצים דסוכה ודמערכה הוי מצוה, ומדוע? (ח.)

סד. מנין שהנטמא למת מצוה, טבו"י ומחוסר כיפורים, חייבים כרת בנכנסו למקדש? (ח.-:)

סה. מה לומדים מבחריש ובקציר תשבות (2), והאיך? (2) (ח:)

סו. אב ההורג את בנו, באיזה אופן גולה? (ח:)

סז. בן ההורג את אביו, והעושה בו חבורה, האם גולה, ומדוע? (ח:)

סח. "עבד וכותי גולה ולוקה ע"י ישראל וישראל, גולה ולוקה ע"י עבד וכותי", על מה גולה ולוקה? (ח:-ט.)

סט. ישראל שהרג גר תושב, גר תושב שהרג ישראל, גר תושב שהרג גר תושב, מה דינם, ומדוע? [גר תושב שהרג נכרי, מה דינו?] (ט:)

ע. האם אבימלך היה צריך להענש בדיני אדם, ומדוע הרי לא ידע? (ט.-:)

עא. האם סומא גולה, ומנלן? (ט:)

עב. שונא שהרג, מה דינו? (ט:)

עג. מה מתרצים על הסתירה בנפסק ובנשמט? (ט:)

עד. לפי איזה מ"ד יוצא דלר"ש אין שונא גולה כלל, ומדוע? (ט:)

עה. כמה ערי מקלט היו, ובאיזה אופן (2)? (ט:-י.)

עו. מהם שמותיהם של הערי מקלט, היכן היו, וממתי קלטו? ומדוע פוזרו בצורה זו? (ט:-י.)

עז. מה ניתן לכלב? (י.)

עח. כמה קדש היו, ומדוע? (י.)

עט. מה צריך להיות בעיר מקלט (3), ומה אסור (2), ומדוע? (י.)

פ. מי גולה עם הרב ועם התלמיד, ומדוע? (י.)

פא. ממה ד"ת קולטין (2)? (י.)

פב. מפני מה נמנית העיר של שבט ראובן תחילה? (י.)

פג. "מזרחה שמש", מה אמר הקב"ה למשה? (2) (י.)

פד. מיהו "אוהב כסף לא ישבע כסף", ומהו "ומי אוהב בהמון לו תבואה" (4)? (י.)

פה. על מה אמר דוד "שמחתי באומרים לי וכו'"? (י.)

פו. "תכין לך הדרך" מה לומדים מפ' זה? (י:)

פז. במה פתחו ר' חמא בר חנינא ור"ל כשדרשו בפ' רוצחים? (י:)

פח. מנין שבדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו? (3) (י:)

פט. מנין שגואל הדם שהרג מחוץ לעיר מקלט אינו נהרג? ומדוע מוסרין ב' ת"ח שילווהו? (י:)

צ. מדוע בתחילה כולם הולכים לעיר מקלט (2)? (י:)

צא. איזה עיר אינה קולטת, ומדוע (2)? (י:)

צב. מה אין עושין בעיר שאין בה זקנים (3)? (י:)

צג. מפני מה נאמר פ' רוצחים ליהושע בל' עזה (2)? (יא.)

צד. איזה דברים כ' יהושע? (2) (יא.)

צה. במה תופרין ס"ת ותפילין, ומדוע? (יא.)

צו. איזה כהנים גדולים שמתו מחזירין את הרוצח, ומנלן? (יא.)

צז. מדוע היו אימותיהן של כהנים מספקות לרוצחים מחיה וכסות (2)? (יא.)

צח. מדוע חששו שבניהם ימותו (2)? (יא.)

צט. איזה קללה חלה אפי' על חנם, ואפי' על תנאי, ומנלן? (יא.)

ק. נידוי על תנאי, האם צריך הפרה, ומנלן? (יא:)

קא. מי ביקש רחמים על עצמותיו של יהודה, ולמה הועילה תפילתו? (יא:)

קב. מי אין יוצא מהעיר מקלט לעולם? ומי אינו גולה, ומדוע? (יא:)

קג. אם מינו כה"ג קודם שנגמר דינו, מתי יוצא, ומדוע? (יא:)

קד. אם הרוצח מת, היכן קוברין אותו (2), ומנלן? (יא:)

קה. אם נתברר שהכה"ג הוא בן גרושה, מה דין הרוצח, ומדוע? (יא:-יב.)

קו. במה טעה יואב (3)? ובמה שרו של רומי (3)? (יב.)

קז. את מי אין קוברין בערי מקלט, ומדוע? (יב.)

קח. לגבי מה תחום העיר הוי כעיר מקלט, ולגבי מה לא, ומנלן? (יב.)

קט. רוצח שיצא חוץ לעיר מקלט, מה דינו (3), ומנלן? (יב.)

קי. מה לומדים מ"עד עמדו לפני העדה למשפט"? (2) (יב.)

קיא. האם ומתי נעשה הבן גואל הדם, ומדוע? (יב.)

קיב. לגבי מעשר, מהי החומרא בחוץ, ומהי החומרא בפנים? (יב.)

קיג. לגבי מה נח' ר' יהודה ורבנן אי אזלינן בתר הנוף גבי מעשר וגבי ערי מקלט (2)? (יב.-:)

קיד. להו"א, מה החילוק בין מעשר לעיר מקלט? (יב.)

קטו. הרג בעיר מקלט, לאן גולה, ומנלן? (יב:)

קטז. האם מותר לרוצח לקבל כבוד בעיר מקלט? (יב:)

קיז. האם היו משלמים שכירות הבתים ללויים, ומדוע? (יג.)

קיח. לאחר שחוזר הרוצח מעיר מקלט, למה חוזר? ואצל מי נא' אותו הדין? (יג.)

פרק שלישי - אלו הן הלוקין

קיט. האם כל הלוקין נכתבו במתני', ומה הטעם של אלו שנמנו? (יג.)

קכ. מה הדין באלמנה שהיא גרושה, גרושה שהיא חלוצה, ומדוע? (יג.)

קכא. האם חייבי כריתות וחייבי מיתות ב"ד לוקין? (3) (יג:)

קכב. מה טעמם של ר' ישמעאל ור' עקיבא (3)? (יג:)

קכג. מה נתמעט מ"כדי רשעתו" משום רשעה א' וכו'? (יג:)

קכד. האם צריך אזהרה לכרת ולקרבן? (יג:)

קכה. מדוע בפסח ומילה אין מביאין קרבן? (יג:)

קכו. מה טעמו של ר' יצחק דאין מלקות בחייבי כריתות? (יד.)

קכז. מהיכן דורשין לחלק בעריות? (3) (יד.)

קכח. אחותו שהיא אחות אביו ואחות אמו, איך משכח"ל, וכמה קרבנות מביא, ומנלן (3)? (יד.)

קכט. מנין שאין עונשין מן הדין (2)? (יד.)

קל. מנין לומדים לחלק במפטם וסך? (3) (יד:)

קלא. מנין לאזהרה לבא למקדש טמא, ולטמא שאכל את הקודש (2)? (יד:)

קלב. מנין לומדים אזהרה לטמא שאכל תרומה? ומה הדין בנגע בתרומה? (יד:)

קלג. מה הדין בנגע בקודש, ומנלן (יד:)

קלד. טמא שאכל בשר קודש לפני זריקת דמים, האם לוקה, ומנלן? (יד:)

קלה. מנין שלאו שקדמו עשה לוקין עליו? ומ"ש מלאו שניתק לעשה? (יד:-טו.)

קלו. אונס שגירש האם לוקה, ומדוע? (טו.)

קלז. מדוע א"א ללמוד אונס ממוציא שם רע, ולהיפך? (טו.)

קלח. למ"ד קיימו ולא קיימו, מה הדין בלאו שקדמו עשה, ומדוע? (טו.-:)

קלט. מה שורש המח' אי בטלו ולא בטלו או קיימו ולא קיימו? (טו:-טז.)

קמ. שבועה שאוכל כיכר זה היום ועבר היום ולא אכלה, מדוע אין לוקה (2)? (טו:-טז.)

קמא. מדוע אין לוקין על לאו דנותר, ומה מדויק מזה (2)? (טז.)

קמב. איזה לאו שאין בו מעשה לוקין עליו (3)? (טז.)

קמג. הנוטל אם על הבנים, מה דינו, ומדוע? (טז.)

קמד. מה הדוגמאות של לאו הניתק לעשה המוזכרות בסוגיין (5), ובמה שייך ביטלו ולא ביטלו, ומדוע? ומדוע בשאר לא שייך? (טז.-:)

קמה. כמה לוקה האוכל ביניתא דבי כרבא, פוטיתא, נמלה, צרעה, ריסק ט' נמלים והביא א' חי והשלימו לכזית? (טז:)

קמו. מי עובר בבל תשקצו? (טז:)

קמז. מהו טבל שלוקין עליו? (טז:-יז.)

קמח. בדמאי, מה צריך לקרות שם, ומה צריך להפריש, ומדוע? (טז:-יז.)

קמט. במה מחייב ר' שמעון בכל שהוא? ובמה מצריך ר' שמעון כזית? (יז.)

קנ. במה רבנן מחייבין בכל שהוא, ומדוע? (יז.)

קנא. לר"ש מה ילפינן מקרא ד"לא תוכל לאכול בשעריך" וכו', ובכרת בקרך וצאנך וכל נדריך וכו' ונדבותיך ותרומת ידך" וכיצד?(יז.-:)

קנב. מהי הפירכא שפרך רבא לדברי ר"ש? (יז:)

קנג. מנ"ל דבכל הנ"ל יש איסור, ומנ"ל דלוקין? (יז:-יח.)

קנד. מדוע לר"ש אינו לוקה משום וזר לא יאכל כי קדש הם, ובשר בשדה טריפה, כל שהוא בכליל וכו'? (יח.-:)

קנה. כהן וזר שאכלו מחטאת ואשם קודם זריקה, מה דינם, ומדוע? (יח:)

קנו. מנין דלאו הבא מכלל עשה עשה? (יח:)

קנז. פרט השיטות מה מעכב בביכורים, ומאמתי מחייבין עליהם, ומנ"ל? (יז., יח:-יט.)

קנח. מנין דהביכורים טעונים תנופה? (יח:)

קנט. מע"ש בזה"ז האם צריך להעלותו לירושלים, מהיכן רצתה הברייתא ללמוד דין זה, ומהיכן ילפינן? (יט.)

קס. באיזה בכור פשיטא ליה דצריך פני הבית טפי ממעשר שני? (יט.)

קסא. האם דבר הלמד בהיקש חוזר ומלמד בהיקש? (יט.-:)

קסב. מע"ש טמא או גברא טמא, מנ"ל דאסור לאכול? (יט:)

קסג. מע"ש טמא, מנ"ל דבר פדיה, והיכן? (יט:)

קסד. מע"ש טהור היכן ודאי פודין אותו, ומנ"ל? באיזה אופן מסופקת הגמ'? ולאיזה מ"ד נפשט, והיכן? (יט:)

קסה. מע"ש, מאמתי חייבין עליו, ומנ"ל? (יט:)

קסו. כהן שעלתה בידו תאנה של טבל, וקרא לה שם תרומה מעשר ראשון ומעשר שני או עני, מדוע לוקה על אכילתה, וכמה לוקה עליה בגבולין, או זר האוכלה? (יט:-כ.)

קסז. פירות שלא נגמרה או נגמרה מלאכתן ועברו בירושלים האם ניתן לפדות מע"ש שלהם, ומדוע? (כ.)

קסח. אלו ב' לימודים ילפינן מ"קרחה" ומה ילפינן מ"בראשם"? (כ.)

קסט. כיצד שייך שיתחייב על ד' וה' קריחות? (כ.-:)

קע. כמה שיעור קרחה (4)? (כ:)

קעא. כמה הוא שיעור מלא פי הזוג להתחייב בשבת (2)? (כ:)

קעב. מהו מקיף פאת ראשו, ומי חייב ע"ז? (כ:)

קעג. מה ילפינן מקרא ד"ושרט לנפש"? (כ:)

קעד. עיקר שריטה וגדידה במה הם, ומה דינם במת ובעכו"ם? (כא.)

קעה. כמה חיובים יכול להיות על הזקן (2), היכן המקומות ובאלו כלים חייבים עליהם? (כא.)

קעו. מה התנאים לחיוב כתובת קעקע, לת"ק ולר"ש בן יהודה? (כא.)

קעז. מפני מה אין ליתן אפר מקלה על מכתו? (כא.)

קעח. מה המימרות שאמר ר' מלכיא ומה אמר ר' מלכיו? (כא.)

קעט. גבי כלאים כשא"ל אל תלבש אל תלבש, כמה חייב, ובאיזה אופן? (כא.-:)

קפ. חורש תלם א', אלו ח' חיובים שייך? (כא:)

קפא. בהנ"ל, באר כיצד האיסור של מוקדשין! (רש"י) (כא:)

קפב. בהנ"ל, מפני מה חייב על הכלאים (2)? (כא:)

קפג. אלו ח' איסורים הקשתה הגמ' שיהיה חייב, ועל אלו איסורים הגמ' מתרצת? (כא:-כב.)

קפד. כיצד לוקה ה' במבשל ביו"ט למסקנא? (כא:-כב.)

קפה. איזה דיני כלאים נאמרו בשור פסולי המוקדשים, ומדוע? (כב.)

קפו. כמה מלקות מלקין, ומנ"ל? (כב.-:)

קפז. אומד, כיצד פוטר [בעבירה א']? (כב:)

קפח. עבר עבירה שיש בה ב' לאוין, האם אומדין אותו אמד אחד או לא, ומדוע? (כב:)

קפט. במה מלקין, ומנין? ומה היה גודלה? (כב:-כג.)

קצ. מה ילפיןנ מ"סמוכים" בסוגיין (4)? (כג.)

קצא. כיצד מתחלקין המלקות, ומנין? (כג.)

קצב. מה דרשינן מקרא ד"והפילו" (2)? (כג.)

קצג. אלו חזנים מעמידים, כיצד החזן מכה, ומה תפקיד הדיינים בזמן המלקות? (כג.)

קצד. נתקלקל או עומד להתקלקל ברעי ובמים, האם ובאיזה אופן נפטר מהמלקות? (כג.)

קצה. כפתוהו ורץ, האם ובאיזה אופן נפטר ממלקות? (כג.)

קצו. עושה מצוה א', ישב ולא עבר עבירה, מה שכרו, ומנ"ל? (כג.-:)

קצז. חייבי כריתות שלקו, האם חייבים בכרת, ומנ"ל? (כג.-:)

קצח. אלו ג' דברים עשו ב"ד של מטה והסכימו ב"ד של מעלה, ומנ"ל? (כג:)

קצט. באלו ג' מקומות הופיע רוח הקודש, ומנ"ל, להו"א ולמסקנא? (כג:)

ר. כמה מצוות נצטוו ישראל, וכנגד מה? (כג:-כד.)

רא. על כמה העמידו דוד, ישעיהו, מיכה וחבקוק, ומה הם? (כד.)

רב. אלו ד' גזירות גזר מרע"ה על ישראל, ומי ביטלן? (כד.)

רג. באלו ב' פעמים (המובא בגמ' דידן) ר"ע צחק ושאר חכמים בכו, ומדוע? (כד.-:)

לתרומות והנצחות, ולקבלת המבחנים מידי חודש בדואר או בפקס תפנו ל:

dvinski@dafyomi.co.il או לטלפון 08-998-2316

לקבל בדואר אלקטרוני הרשם כאן