פרק ראשון - הורו בית דין

א. מאימתי חייבין ב"ד בהוראתם (2)? הוכח (3)!

ב. "ועשה שוגג על פיהם", לאתויי מאי? (2) (ב.)

ג. הורו ב"ד שחלב מותר ונתחלף לו חלב בשומן, או מומר שאכל חלב זה, האם חייב ומדוע? (ב.)

ד. כשנתחלף לו חלב בשומן, האם מצטפף להשלים לרוב ציבור, ומדוע? (ב.)

ה. "ידע א' מהו שטעו או תלמיד וראוי להוראה", מאי קמ"ל, וכיצד? (ב:)

ו. מהו תלמיד הראוי להוראה? (ב.)

ז. זה הכלל וכו' התולה בעצמו והתולה בב"ד, מאי קמ"ל? (ב:)

ח. יחיד וציבור שעשו בשגגת מעשה, מה דינם, ומנין? (ב:)

ט. יחיד וציבור שעשו בהוראת ב"ד, מה דינם, לר"י ולחכמים? (ב:)

י. בהנ"ל, כיצד מוכח שיטת חכמים ביחיד? (ב:)

יא. מהי ברייתא דר"י ומנ"ל דזה ר"י? הורו ועשו ר"מ פוטר וחכמים מחייבין, במאי פליגי (5)? (ב:-ג.)

יב. מרובין ונתמעטו, מועטין ונתרבו, מה דינם, ומדוע? (ג.)

יג. על אלו סוגי צירופי מיעוט ומיעוט הסתפקה הגמ' אם מצטרפים (5)? (ג:)

יד. ואם כל עדת ישראל וכו', מדוע כתיב כל (2)? (ג:)

טו. מה ג' קושיות מקשינן למ"ד דבעי שיורו כולן, ואלו קו' מתרצינן? (ג:)

טז. י' שיושבין בדין, במי תלוי הקולר, ומאי קמ"ל? (ג:)

יז. ב"ד שחזרו בהם ועשה יחיד על פיהם, מה דינו (4), ומדוע? (ג:)

יח. פר העלם דבר של ציבור, מהיכן בא? (ג:)

יט. משל דר"א ומשל דסומכוס, למה הדבר דומה? (ג:-ד.)

כ. המביא חטאת אחר תמיד של בין הערביים, האם מכפרת, ומדוע? (ד.)

כא. באיזה אופן נח' בן עזאי ור"ע האם מביא אשם תלוי? (ד.)

כב. מנין שכשהורו לעקור כל הגוף פטורין (3)? (ד.)

כג. מהו האופן דהוי הוראה במקצת, גבי נדה, שבת וע"ז? (ד.)

כד. מהו דבר שאין הצדוקין מודין בו בהנ"ל (7)? (ד.)

כה. כשהוא אין חרישה בשבת, מה הצדדים ומה נפשט? (ד:)

כו. כשהורו אין שבת בשביעית, מה הדין? הוכח! (ד:)

כז. כשידע א' מהם שטעו, וא"ל טועין אתם, מה הדין, ומדוע? (ד:)

כח. כשלא היה שם מופלא של ב"ד, מה הדין, ומדוע? (ד:)

כט. מי הם הפוסלין הדיינים מליקרות עדה (4), ומנלן? (ד:)

ל. הורו ב"ד שוגגין ועשו הקהל שוגגין, מזידין ושוגגין, שוגגין ומזידין, מה דינם? (ד:)

לא. מהו שוגג דומיא דמזיד, ומה דינו? (ד:)

לב. לפי ר"מ, כשמיעוט הציבור חטאו, האם מביאין קרבן? מי חולק על ר"מ, ומה טעמו? (ד:-ה:)

לג. לר"מ, מה נחשב לרוב הציבור (2)? (ה.)

לד. כשחטאו כל הציבור, כמה מביאין בע"ז ובשאר מצוות (3)? (ד:-ה.)

לה. בהנ"ל, על מי מוטל הקרבן, ומנלן? (ה.)

לו. כשחטאו רוב הציבור, מי מביא וכמה, בע"ז ובשאר מצוות, ומנלן? (ה.)

לז. כשחטא שבט א' בהוראת ב"ד הגדול, בהוראת בית דינו, מה וכמה מביאין, ומנלן? הוכח הדינים! (ה.-:)

לח. כשחטאו ו' שבטים והם רוב או ז' ואינן רוב, מה הדין לר"ש? (ה:)

לט. מה לומדים מ"ונודעה החטאת"? (ה.)

מ. מה הדין בספק אכל חלב או נותר, ומנלן? והאם תלוי בהנ"ל? (ה.)

מא. מה ילפינן מד' קהלי דכתיבי? |(ה.)

מב. מנין שהוראה תלוי בב"ד ומעשה תלוי בקהל (3)? ומהי הצריכותא? (ה.-:)

מג. איזה חטאות אינן נאכלות? (ה:-ו.)

מד. מדוע בני הגולה הביאו י"ב פרים וי"ב שעירים לחטאת (3)? (ו.)

מה. מדוע אי"ז חטאת שמתו בעליה (2)? (ו.)

מו. מה המקור דחטאת ציבור מביאין אף שמתו בעליה, ומה הדחיה (3)? (ו.)

מז. מדוע הוצרכו להוראת שעה? ומה עוד הביאו מפני הוראת שעה? (ו.)

מח. מת א' מן הציבור או מב"ד, מה הדין לר"מ, ומדוע? (ו:)

מט. בהנ"ל, מדוע לא מעמידים כר"ש? (ו.)

נ. האם כהנים מקרו קהל? הוכח! (ו.-:)

נא. מיהו השבט הי"ב לחטאת ציבור, לנחלה, לדגלים, ולנשיאים, ומנלן? (ו:)

נב. הוכח דלר"ש אין חטאת השותפין מתה (2)! (ו.-:)

נג. איך לר"ש דנין אפשר משאי אפשר? (ו:)

פרק שני - הורה כהן משיח

נד. כהן משיח שהורה שוגג ועשה שוגג, מה הדין ומה החידוש? (ו:)

נה. מנין שכהן משיח חייב רק בהעלם דבר עם שגגת מעשה? (ו:-ז.)

נו. מדוע אין לומדים מהנ"ל גם שצריך שיעשו אחריו כהוראתו? (ז.)

נז. מה משותף לכהן משיח ולציבור (2), ולכהן משיח ונשיא (2)? (ז.)

נח. משיח או נשיא שחטאו עם הציבור, האם מביאין בפנ"ע, ומנלן? (ז.)

נט. בחטא בפני עצמו דמביא קרבן בפני עצמו, מהו החידוש? (2) (ז.-:)

ס. מה נחשב תרי איסורי, לענין הוראה בפנ"ע, ומה ספק (3)? (ז:)

סא. בהוראת בפני עצמו, האם צריך שישב באותו מקום, ומדוע? (ז:)

סב. במה חייבין רק כשיורו לקיים מקצת ולבטל מקצת, ומנלן (3)? (ז.-:)

סג. מי חייבין לכו"ע רק בהעלם דבר עם שגגת מעשה (3), ומנלן? (ז:)

סד. במה המח', ומה סוברת משנתינו? באר! (ז:)

סה. במה שוין [רבי וחכמים] לענין ע"ז (2), ובמה נח', ומדוע (ז:-ח.)

סו. מנין לומדים שחייבין רק על דבר שזדונו כרת ושגגתו חטאת (2)? (ח.)

סז. מה לומדים מ"עליה" (2)? (ח.)

סח. מה לומדים מ"תורה אחת וכו'"? (2) (ח.)

סט. איזה קרבן היה הו"א שיביאו אנשי עיר הנדחת (2)? (ח.)

ע. מנין שהפסוקים בפ' שלח מיירי בע"ז (3)? (ח.-:)

עא. מהו עשה ולא תעשה שבנדה? (ח:)

עב. מנין לומדים דאין ציבור מביאין פר, וכן אין יחיד מביא אשם תלוי, כאשר אין בזה חטאת קבועה (3)? (ח:)

עג. האם הנשיא מתחייב על שמיעת קול, ביטוי שפתים, וטומאת מקדש וקדשיו, ומדוע (2)? (ח:-ט.)

עד. מנין שנשיא הוא מלך, ושהוא עשיר? (ט.)

עה. במה משיח גדול מאחיו, ומה הדין כשאין לו? (ט.)

עו. נשיא שנצטרע, מה הצדדים (2), מה הדין ומדוע? (ט.)

עז. משיח שחטא בהנ"ל (בשמיעת קול, ביטוי שפתים וטמאת מקדש וקדשים), מה דינו לר"ע, ומנלן? (ט:-י.)

עח. "מאחת לאחת", במה דריש ר"ע, ומדוע? (ט.)

עט. סכם הקרבנות ביחיד, נשיא, משיח וב"ד, בה' סוגי העבירות! (ט.)

פ. נשיא ומשיח שחטאו בשמיעת קול, ביטוי שפתים ובטומאת מקדש, מה דינם לר"ש, ומדוע? (ט.-:)

פא. על מה אמר ר"א שנשיא מביא שעיר (2)? (ט:)

פב. לאיזה מ"ד מביאין אשם תלוי על טומאת מקדש? (ט:)

פרק שלישי - כהן משיח

פג. משיח ונשיא שחטאו ואח"כ עברו, ולהיפך, מה דינם, ומנלן? (ט:-י.)

פד. משיח ונשיא שחטאו על שלא נתמנו, מה דינם, ומנלן? ומדוע צריך בשניהם פסוק? (י.)

פה. מנין להו"א דגזירה שנשיא יחטא, ומנלן דלא? (י.)

פו. זב ונגעים, מתי אין מטמאין, ומנלן? (י.)

פז. נגעי אונס, איזה מטמאין ואיזה לא (3)? (י.)

פח. איזו מחלה מורידה הנשיא מגדולתו? (י.)

פט. מדוע לפנ"כ עוזיהו היה נחשב כעבד? (י.)

צ. מדוע הצטייד ר' יהושע גם בסולת? (י.)

צא. מנין שהשררה היא עבדות לאדם? (י:)

צב. אשר נשיא יחטא, מה דורשים, ומדוע? (י:)

צג. מתי נא' אשריהם על הצדיקים ואוי להם על הרשעים? (י:)

צד. בהנ"ל, על מי אמר זאת רבא? (י:)

צה. על מי נא' ופושעים יכשלו בם (3)? (י:)

צו. מנין שלוט נתכוין לעבירה, ושלא היה אנוס? (י:)

צז. איזה פסוקים נדרשים על לוט (2)? (י:)

צח. תמר זינתה וזימרי זינה, במה הם שונים? (י:)

צט. במה גדולה עבירה לשמה, ומנלן? (י:)

ק. האם טוב לקיים מצוה שלא לשמה, ומנלן? (י:)

קא. כמה בעילות בעל סיסרא, האם נהנית, ומדוע? (י:)

קב. בבנות לוט במה הצעירה עדיפה, ובמה הבכירה, ומדוע? (י:-יא.)

קג. מדוע הוצרכו למעט מעם הארץ - פרט למשיח ולנשיא, תיפו"ל דמביאין פר או שעיר? (3) (יא.)

קד. אכל חצי זית ונתמנה ועבר והשלים החצי זית, מה דינו, ומנין ניסו להוכיח? (יא.)

קה. אכל ספק חלב ונתמנה ונודע לו, האם מביא אשם תלוי, לרבנן ולר"ש? (יא.)

קו. מנין שהמומר לא מביא קרבן (2)? ומה הנ"מ (2)? (יא.)

קז. מיהו מומר ומיהו צדוקי (2), ומי בסתמא צדוקי? (יא.)

קח. מה המח' אי הוי מומר בלובש כלאים? (יא.)

קט. מהו קרבן נשיא שבט, ומנלן? (יא.-:)

קי. מה דין נשיא שבא"י, ומלכי ישראל מלכי בית דוד, ומדוע? (יא:)

קיא. מה בין כהן המשוח בשמן המשחה למרובה בגדים [לחד מ"ד]? (יא:)

קיב. מה בין כהן משמש לכהן שעבר (2), ובמה שוים (6)? איך הכינו שמן המשחה (2)? איזה ניסים נעשו בו? בן כהן ובן מלך, האם טעונין משיחה, ומדוע? האם מלכי ישראל נמשחו? כמה בנים היו ליאשיהו, מדוע נקראו כך, מה יהיה סדר המלוכה, ומי נמשח ומדוע? (יא:)

קיג. מי נמשח באפרסמא דכיא (2), ומדוע? (יא:-יב.)

קיד. את מה גנז יאשיהו, מנלן, ומדוע? (יב.)

קטו. כיצד מושחין את המלכים ואת הכהנים (2)? (יב.)

קטז. מהו השמן הטוב היורד על זקן אהרן, האם מעלו בו, ומנלן? היכן מושחין את המלכים, ומדוע? (יב.)

קיז. מהו הסימן: שישלים שנתו, שיצליח בעיסקא, שיחזור מן הדרך, והאם יעשה זאת, ומדוע? (יב.)

קיח. איזה סימנים יעשה בר"ה, ומדוע? (יב.)

קיט. מה יעץ ר' משרשיא לבנו (4)? (יב.)

קכ. מי נמשכה מלכותם ומי לא, ומדוע? (יב.)

קכא. מנין שמשיח אינו מלך ומשוח מלחמה? (יב.)

קכב. מה ההו"א שמלך הוא משיח, הרי דינו בשעיר? (יב.)

קכג. איזה כה"ג מביא פר (2), ומנלן? (יב.)

קכד. כהן שעבר, מה דינו לר"מ ולר' יוסי, ומדוע? (יב:)

קכה. מי הוא תנא דמשנתינו (3)? (יב:)

קכו. מה הנ"מ בין כה"ג להדיוט (15)?

קכז. מה מהנ"ל נוהג במשוח מלחמה (6), ומנלן? (יב:)

קכח. מנין שהברייתא ודברים שבין כה"ג לכהן הדיוט כר"ש? (יב:)

קכט. מה דורשים מהפסוק "והוא" אשה בבתוליה יקח", (2)? (יב:)

קל. כה"ג שנצטרע האם מותר באלמנה, ומדוע? (יב:)

קלא. היכן כה"ג והדיוט פורמים, (2)? (יב:)

קלב. היאך האבל קורע על כל המתים ועל אביו ואמו? (יב:)

קלג. מי סובר שאסור לכה"ג לקרוע כלל? (יב:)

קלד. מי קודם לחבירו (2), ומנלן? (יב:)

קלה. פר משיח, פר העלם דבר, פר ושעיר ע"ז, שעיר נשיא, שעירת וכשבת יחיד, מי קודם למי, ומדוע? (יג.)

קלו. חטאת ועולה, מי קודם, ומנלן? (יג.)

קלז. עומר וב' הלחם, האם קודמין לקרבנותיהן, ומדוע? (יג.)

קלח. במה האיש קודם לאשה (3), ובמה האשה לאיש (2)? (יג.)

קלט. הוא ואביו ורבו בשבי, מי קודם? (יג.)

קמ. כשאמו בשבי, מי קודם, ומדוע? (יג.)

קמא. חכם, מלך ישראל, כה"ג ונביא, מי קודם, ומדוע? (יג.)

קמב. מבין הכהנים המשרתים בביהמ"ק, מהו סדר הקדימה? (יג.)

קמג. במה משוח מלחמה קודם לסגן, ובמה להיפך, ומדוע? (יג.)

קמד. כהן, לוי, ישראל, ממזר, נתין, גר ומשוחרר, מי קודם ומדוע? (יג.)

קמה. מדוע רצין לישא גיורת ולא משוחררת (2)? (יג.)

קמו. מפני מה החתול אינו מכיר בקונו? (יג.)

קמז. מדוע הכל מושלין בעכברים? (יג.-:)

קמח. מה משכח הלימוד (6), ומה משיבו (6)? (יג:)

קמט. אלו דברים קשים ללימוד (11)? (יג:)

קנ. מי צריך לעמוד בזמן שהנשיא, האב"ד, והחכם נכנסים? (יג:)

קנא. מי מפסיעין על ראשי העם, ובאיזה אופן? (יג:)

קנב. היכן יושבין בני ת"ח שאביהן פרנס על הציבור (2)? (יג:)

קנג. מי נקראו אחרים ויש אומרים, ומדוע? קרא לעשירי תשיעי וכו', האם עושין תמורה, ומדוע? (יג:)

קנד. סיני ועוקר הרים, חריף ומקשה - מתון ומסיק, מי עדיף, ומי היו? (יד.)

לתרומות והנצחות, ולקבלת המבחנים מידי חודש בדואר או בפקס תפנו ל:

dvinski@dafyomi.co.il או לטלפון 08-998-2316

לקבל בדואר אלקטרוני הרשם כאן