גמ יט. - כ:
תנופה בכהן ואשה (בעלים) [יד יד משלמים]
ת"ק - משקה ואח"כ מקריב (ואז נבדקת [מזכרת עון]) [פתח קרא - והשקה והניף
ר"ש - מקריב ואח"כ משקה [ואחר ישקה] רק לכתחלה [והשקה והניף]
רש"י - לר"ע לעיכובא
רישומו ניכר פסול [ואחר ישקה]
"איני שותה" אחר מחיקה - כופין אותה [והשקה (לר"ע - קמא, לרבנן ור"ש - בתרא)]
חוץ: מאינה רותתת לר"ע ["בדוקה" שטמאה] (וספק בחזרה ואמרה שותה אני),
לתנא א' בר"ע (ברותתת) ולר"ש בנמחקה קודם הקטרה
יתן דבר מר במים (רש"י - קודם מחיקה) [מי המרים - מכבר]
"איני שותה" לפני מחיקה - מגילתה נגנזת (בצידי ההיכל), ופסולה לאחרת [כתיבה לשמה] - ורב אחי בר יאשי' חולק [ועשה לה = מחיקה]
ומנחתה נשרפת אבית הדשן בעזרה
ומנחתה נשרפת אבית הדשן בעזרה
הודה אחר מחיקה - מים נשפכים, ומנחה לדשן
מח' תנאים אם מותר למחוק מס"ת פ' סוטה
"הוציאוה" (מהר הבית) שמא תפרוס נדה [ביעתותא מרפיא]
רש"י יט.
נטילת מנחתה מידה וקידוש בכלי שרת - לרש"י - ע"י הבעל
גמ' כ: - כג:
זכות (מצוה, תורת בנה ובעלה) תולה לטמאה (מח' ג', ט' חדשים [ונקתה - כדי ונזרעה זרע],
1 - 3 שנים) ו: - אבל לא נזרעה זרע [וטהורה]
1 - 3 שנים) ו: - אבל לא נזרעה זרע [וטהורה]
נר מצוה ותורה אור: עושה מצוה - מגין מיסורין אפי' אח"כ (לרבינא רק בשעתה)
רב יוסף - ומציל מיצה"ר בשעתה, ותורה אפי' אח"כ
רבא - לא מציל, ותורה רק בשעתה
ל"ב - עבירה מכבה (שכר) מצוה ולא תורה
פרשת דרכים; לחלוק זכות לימוד בוז יבוזו לו
לבן עזאי חייב ללמד בתו תורה [שידעו שזכות תולה], ור"א ור' יהושע חולקין
מבלי עולם: חסיד שוטה ורשע ערום ואשה פרושה ומכות פרושין
"ע"ה" (רש"י - לטהרות ומעשרות ומגעו טמא) - ר"מ - בלי ק"ש וברכותיה, חכמים - בלי תפילין,
בן עזאי - ציצית, ר' יונתן בן יוסף - אינו מגדל בניו לתורה, אחרים - לא שימש ת"ח
בן עזאי - ציצית, ר' יונתן בן יוסף - אינו מגדל בניו לתורה, אחרים - לא שימש ת"ח
ראוי להוראה רק אחר מ' שנה
חוץ - לרש"י - משוה לגדול העיר בחכמה
ר"ש - אין זכות תולה [חשד על טהורות], רבי - עם זכות מתנונה והולכת ומת באותה מיתה, לרבנן (ו.) לרב ששת - מתנונה (רש"י - אבל לא אותה מיתה), לרב יוסף - לא מתנונה
מנחתה נשרפת: 1) נטמאת מנחתה, 2) אמרה טמאה, 3) עדים שטמאה
(ו. - זינתה בעזרה; מעיקרא והקדש טעות ומדרבנן נשרפת [יאמרו כלי שרת לחולין]),
4) "איני שותה/משקה", 5) בעלה בא עליה בדרך
(ו. - זינתה בעזרה; מעיקרא והקדש טעות ומדרבנן נשרפת [יאמרו כלי שרת לחולין]),
4) "איני שותה/משקה", 5) בעלה בא עליה בדרך
אשת כהן - מנחתה נקמצת והשיריים - לר"א - לשם עצים, לרבנן - נשרפת אבית הדשן [לשניהם חלק בה (לרש"י - ספק בתר איזה חלק הולכים)],לר"ש קריבין לעצמן
כהנת: 1) אין מנחתה כליל [מנחת כהן, גמ' חולין - אהרן ובניו], 2) מתחללת, 3) מטמאה למתים [בני אהרן], 4) אינה אוכלת קדשי קדשים [כל זכר]
כהן אינו מתחלל [ולא יחלל זרעו]
אשה: 1) מצורעת אינה פורעת ופורמת [איש], 2) אינה מדרת בנה בנזיר, 3) ואינה מגלח אנזירות אביה [הללמ"ס], 4) אינה מקבלת קדושי בתה [נתתי], 5) אינה מוכרת בתה [כי ימכור איש], 6) אינה נסקלת ערומה [ורגמו אותו], 7) אינה נתלית [ותלית אותו, גמ' סנהדרין - וכי יהיה באיש], 8) אינה נמכרת בגניבתה [בגניבתו]
רש"י כב. - כג.
לר' ינאי לא שימש ת"ח אסור לאכול פיתו ויינו דאינו מקפיד על דברי חכמים
משמעות רש"י - כהנת בתולה מנחתה כליל
שיירי מנחת נדבה של אשת כהן נשרפת אבית הדשן - משום חלקו דמה שקנתה אשה קנה בעלה