הלכה א' (ח. - ח:)
תחת המטה (בבלי - י"ט) לת"ק ור"ג לא יצא, לר"י יצא [הכל חלל אחד]
אין איסור לעבד להניח תפילין ולישב בסוכה
הלכה ב' (ח: - ט.)
דפנות בצדי מטה לת"ק כשרה, לר"י פסולה [אין י"ט מעל גבי המטה; מעמיד מקבל טומאה [שמא יסכך בו] (לאנשי ירושלים מותר)]
הלכה ג' (ט.)
צילתה מרובה ע"י עירוב סכך פסול ברוב סכך כשר - כשרה
לכתחלה יהיו כוכבים נראין, לר' לוי כוכבי חמה
הלכה ד' (ט. - י.)
סוכה ע"ג ספינה בים לר"ע כשרה, לראב"ע פסולה [אינה עומדת ברוח מצויה דים] (וה"ה לר' יוסי אינו מביא את הטומאה)
בנמל לכו"ע כשרה [אין הרוח שולטת]
ע"ג גמל או בנסמך הסיכוך על האילן כשרה ואין עולין לה ביו"ט [רשב"א - שמא יתלה חפציו בסכך ומשתמש באילן]
עירובו באילן שברה"ר כשר הגם שאסור לטלטלו: עד גובה י"ט, אפי' למעלה מי"ט ורחב ד"ט כשצד א' כרמלית, באמר שביתתי על האילן [ראוי לעבור על השבות בין השמשות],
בגבוה י"ט וכלכלה משלים רוחב ד"ט [ראוי להופכה על צדה ולבטל הרה"י]
בגבוה י"ט וכלכלה משלים רוחב ד"ט [ראוי להופכה על צדה ולבטל הרה"י]
מותר להשתמש בצידי אילן בשבת (ולא על גבה, ולא על סכך/כלכלה שעל גבה),
לר' יוסה לר"ש בן אלעזר מותר ולחכמים אסור
לר' יוסה לר"ש בן אלעזר מותר ולחכמים אסור
הלכה ה' (י. - י:)
פטורים: 1) שלוחי מצוה [עוסק במצוה] ורב חונה החמיר
2) חולים שאין בהם סכנה [כעין תדורו] ומשמשיהן [עוסק במצוה]
3) אכילת עראי
4) שושבינין ובני החופה [בבלי - שמחה רק בחופה]
לר' יוסי (האמורא) ור' לעזר חייבין (ריטב"א - רק בשינה)
5) שומרי העיר מגייסות [עוסק במצוה]
2) חולים שאין בהם סכנה [כעין תדורו] ומשמשיהן [עוסק במצוה]
3) אכילת עראי
4) שושבינין ובני החופה [בבלי - שמחה רק בחופה]
לר' יוסי (האמורא) ור' לעזר חייבין (ריטב"א - רק בשינה)
5) שומרי העיר מגייסות [עוסק במצוה]
שומרי גנות ופרדיסין ושומרי ממון העיר חייבין (לפמ"ג רק במקום דאפשר)
ר"א - אין שבחו של ת"ח להיות מניח את ביתו ברגל [כמעשר דכ' ושמחת אתה וביתך]
שינת עראי בעי סוכה [חברייא - ישתקע בתוך שנתו (וע"י שומר מותר); ר' אילא - לפעמים די לו בעראי]
הלכה ו' (י:)
רשאי להחמיר לאכול עראי בסוכה
לר' צדוק פחות מכביצה א"צ נט"י, ברכה אחרונה, סוכה
המוציא לחם מן הארץ רק במין שמברך אחריו ברהמ"ז
הלכה ז' (י: - יא.)
לר"א חייב י"ד סעודות [תשבו (כדירה) וג"ש למילואים שאף לילות] ומשלים (אולי רק לסעודת ליל ראשון) אף ביו"ט אחרון (תוס' - לכתחלה בסוכה)
לחכמים חייב רק ליל ראשון [ט"ו ט"ו מפסח] וספק אם יש חיוב לאכול כזית דגן (ולא מיני תרגימא; וא"צ כביצה) ואם צריך לתיאבון (לא יאכל עיו"ט סמוך למנחה)
ר' הושעיה - יש חובת תשלומין כל ז' (רב אבונא - כשלא כיוון בלילה ראשון)
ר"א קנסו למי שלא עשה סוכה בערב הרגל שלא יעשנה ברגל [שיזדרז; מכוין מלאכתו לחוה"מ]
הלכה ח' (יא. - יא:)
ב"ש פוסל כשיש כדי שולחנו (טפח ז') בתוך הבית, וכן הל'
ב"ש הודו לב"ה רק בתרומה טמאה שעולה בק' תרומה טהורות [ק"ו מתרומה טהורה שהיא במיתה לזרים שעולה בק' חולין] - לר"א צריך להרים סאה א' ותשרף, וחכמים חולקין
זכו ב"ה שהלכה כמותן [הקדימו ב"ש לב"ה; הודו לב"ש]
הלכה ט' (יא:)
נשים ועבדים פטורין [זמן גרמא], קטן הצריך לאמו (שתקנחנו; כשניעור) פטור - ושמאי מחמיר
קטן יוצא בעירוב אמו אע"פ שא"צ לאמו
הלכה י' (יא: - יב.)
סוכתו עיקר דירתו [תשבו - תדורו]
מפנין מפני גשמים כדי שתסרח המקפה, שרב, יתושין
לר"ג ור"א חוזר באמצע הלילה משפסקו גשמים, ותלמיד דר' מנא חולק