הלכה א' (לא: - לב.)
ספק רוקין בירושלים - לר"מ טהורין חוץ משוק העליון [נכרים שם],
לר' יוסי טמאים חוץ מבצדדין, וברגל להיפך [המעוטין בצדדין]
דם נבילה מטמא ברביעית ואינו מכשיר, לר' יוסי לר' יהושע בן פתורה טהור
ספק כלים בירושלים - לר"מ רק דרך ירידה למקוה טמאין, לר' יוסי כולן טהורין חוץ מכלי קבורה
סכין קדשים שטעון טבילה - נמצא בי"ד ניסן טהור חוץ מקופיץ [לא הטבילה דאסור לשבור עצם] (אא"כ חל בשבת [הטבילה מע"ש לצורך ט"ו], או קשורה בסכין)
לת"ח הברייתא חולק על משנתנו וסכין קשורה לקופיץ שניהם טעונים טבילה
לק"ע ורמב"ם אין מח', לרח"ק ניכר בקשר איזה הטפל
לק"ע ורמב"ם אין מח', לרח"ק ניכר בקשר איזה הטפל
הלכה ב' - ג' (לב. - לג.)
פרוכת שנטמאת בולד הטומאה (טומאה דרבנן) מטבילה בפנים וא"צ הערב שמש
כל נימה של פרוכת מ - כ"ד/ל"ב/מ"ח חוטין [ד' מינין x 12/8/6 [משזר]]
מסך הפתח מעשה רוקם - מח' אי ארי מכאן וחלק מכאן או ארי מכאן ומכאן
פרוכת מעשה חושב (ב' פרצופות) - מח' אי ארי מכאן ומכאן או ארי ונשר
בשר ק"ק שנטמא ישרף: ב"ש - בפנים דאין לה טהרה במקוה, חוץ מנטמא באב הטומ' בחוץ
ב"ה - בחוץ, חוץ מנטמא בולד הטומ' בפנים
ר"א - באב הטומ' בחוץ, בולד הטומ' בפנים
ר"ע - במקום טומאתו
בר קפרא - ב"אב" = מדאו', "בולד" = מדרבנן
ר' יוחנן - שניהם מדאו'
לגי' הגר"א לר"ש מאכל מצורע אין מביאין לג' מחנות ולא משתלחין (וי"ג משתלחין)
הלכה ד' (לג. - לג:)
הנחת איברים: תמיד בכבש למטה מערב, מוספין במזרח,
מוסף ר"ח בין הקרנות (בבלי - ואמה הסמוך)
מוסף ר"ח בין הקרנות (בבלי - ואמה הסמוך)
שבת ר"ח - שוחטין מוסף שבת קודם [תדיר] ואמר עליהן שירו של ר"ח [פרסום ר"ח]
בזה"ז יש מעשר בהמה ובכורות, ובדיעבד שקלים וביכורים חל, ולר"ש לא ביכורים [בית ה'], ולר"ש בן יהודה לר"ש אף לא שקלים [דהו"ל מתרומה ישנה אם לא יבנה ביהמ"ק השנה]
ביטל ריב"ז כסף קינין לגר בזה"ז [תקלה] ובדיעבד קידש (לים המלח)
הדרן עלך מסכת שקלים