מח.
רש״י ד״ה דומיא דהנך - הלכך ערכין נמי כתיבן כו׳
לכאורה הלשון מגומגם, ואשמח בביאור כוונתו ז״ל.
החותם בכבוד גדול,
שמואל
איני רואה גמגום לשון. רש"י מסכם שכיון שכל השנוי הוא בהנך דכתיבתן, לכן מסתבר לפרש בן ובת על ערכין דכתיבן ולא על סימנים.
יוסי בן ארזה
הלשון ״הלכך״ קשה לי.
כיון שיש אריכות דברים, שערכין כתיבן וסימנים לא כתיבן, מתאים לשון 'הלכך'.
יוסי בן ארזה
הלכך ערכין כתיבן? הלכך תני ערכין במשנה.
'הלכך' הוא מונח הבא לציון מסקנא. המסקנא יכולה להיות המסקנא הסופית (מה תני ומה לא תני) ויכולה להיות מסקנת ביניים - מה כתוב בתורה ומה לא כתוב.
יוסי בן ארזה