More Discussions for this daf
1. Dibur is not a Ma'aseh 2. Pshat in Rashi 3. Which Mesichta comes before Makos?
4. Keitzad Ein HaEdim Neasim Zomemim 5. Edut Sh'eino Yachol L'haziman 6. Question on the second Kal Vachomer.
7. Rebbi Yochanan's Kal v'Chomer 8. Eidim Zomemim 9. Rebbi Yochanan's Kal v'Chomer
10. Does the Gerushah become a Chalalah? 11. Damages 12. Iy Atah Yachol Lehazimah, and Kim Lei...
13. 40 lashes 14. Minah Hani Mili 15. Edus she'I Efshar l'Hazimah
16. Malkus for Edim Zomemim in a case of Ben Gerushah, Tosfos 17. Question on Suggestion of First Tosfos 18. First Tosfos on Daf 2a
19. Mitzri Sheni 20. Lo Sa'aneh Without an Action 21. Mitzri Sheni
22. Ben Gerushah And Ben Chalutzah 23. Chalutzah 24. Galus
25. Chalalah 26. R Yochanons Kal v'Chomer- Insights 27. Killing b'Shogeg or b'Meizid
28. Ma'aseh or not? 29. v'Lo Ka'asher Asah 30. Tosfos on "Mah ha'Sokel"
31. Tosfos and Maharsha 2b 32. R. Yochanan's Kal v'Chomer 33. Question on the Ritva from Shifchah Charufah (in Insights)
34. מכות בגימטריא הרהורים 35. מכות בגימטריא הרהורים 36. תוספות ד"ה מעידין
37. אין עושין בהן דין הזמה כל עיקר 38. והצדיקו את הצדיק 39. בגניבתו ולא בזממו
דיונים על הדף - מכות ב

שמואל דוד בערקאוויץ שואל:

בא"ד דהכי הוא האמת כו'

וכתב הערוך לנר שיש ראיה שמועיל עדות על בן גרושה נגמרו כתובות דף כג וקידושין סו עייין שם

וצ"ע מדוע לא הביא ראיה מגמרא מכות דף יא: גולה.. ונמצא כהן גדול בן גרושה כו'וכתב רש"י שהעידו שהוא חלל..

החותם בכבוד רב,

שמואל דוד בערקאוויטש

הכולל משיב:

זו הערה יפה. ואולי י"ל שהביא מכתובות כג. כי שם איתא והאיכא עדים במדינת הים ומכיון שנזכר להדיא עדים בגמ' לכן עדיף להביא משם, משא"כ במכות יא: לא נזכר בגמ' להדיא עדים רק ברש"י. ובקידושין סו. אע"ג שלא נזכר עדים להדיא, מ"מ מאחר שכתוב אמו נשבית במודיעים מסתמא היו עדים לדבר זה (אמנם בתוס' רא"ש שם ד"ה רבא כתב כיון דשעת מלחמה הוו רגלים לדבר וצ"ע). סופו של דבר קושית כתר"ה שליט"א היא קושיא יפה, ומסתמא יותר טובה מן התירוץ שלי!

כל טוב

דוד בלום

הכולל מוסיף:

שו"ר דבקידושין סוף סו. איתא דבי תרי אמרי אישתבאי וגו' הרי ששפיר נזכרו עדים להדיא בגמ'. לכן י"ל שהערול"נ הביא משם ולא ממכות יא: שלא נזכרו עדים להדיא בגמ'.

דוד בלום