More Discussions for this daf
1. בשביל שאני זכר הפסדתי 2. אם זכר מנה אם נקבה מאתים 3. ושקיל כבת
דיונים על הדף - בבא בתרא קמ

שמואל דוד בערקאוויץ שואל:

לכבוד מו"ר הרה"ג רב דוד שליט"א אחדשה"ט

רשב"ם ד"ה ה"ג אם זכר מנה אם נקבה מאתים וילדה זכר ונקבה זכר נוטל מנה נקבה נוטלת מאתים. כו' אלא ה"פ האומר אם זכר ילדה אשתי יטול אותו העובר מנה אם נקבה ילדה אשתי תטול מאתים וילדה זכר ונקבה כלומר זכר או נקבה כדקאמר האב זכר נוטל מנה אם "יולד" זכר נקבה נוטלת מאתים אם "יהיה העובר" נקבה כו'

צע"ק מדוע שינה הרשב"ם בלשונו.

החותם בכבוד רב,

שמואל דוד בערקאוויטש

הכולל משיב:

אולי משום שבמקרא מצאנו "יולד" אצל זכר כמו (דברים כג:ט) בנים אשר יולדו להם או (דברים טו:יט) כל הבכור אשר יולד, אבל לא מצאנו במקרא תולד אצל נקבות. לכן אחז רשב"ם לשון המקרא.

כל טוב

דוד בלום